PLK zainwestuje w kolejne nowe obiekty inżynieryjne na Centralnej Magistrali Kolejowej. W sumie 14 przepustów, wiaduktów i mostów przystosowanych do prędkości 250 km/h powstanie na krótkim odcinku pomiędzy Olszamowicami a Pilichowicami.
PKP PLK ogłosiła przed miesiącem przetarg na modernizację 16 obiektów inżynieryjnych na 18-kilometrowym szlaku Pilichowice – Olszamowice. Prace zostaną wykonane w ramach drugiego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Zakończenie prac zaplanowano na czerwiec 2021 roku.
Wykonawca będzie musiał przebudować dwa wiadukty (w km: 108,779; 113,161), cztery mosty (w km; 108,654; 117,216; 120,954; 113,449) oraz przepusty (w km: 106,872; 108,233; 110,584; 114,049; 114,361; 116,883; 117,775; 119,842; 122,285; 122,482). Zamówienie obejmuje wykonanie zakresu inżynieryjnego, odtworzenia odwodnienia oraz usuwanie drzew i krzewów. W specyfikacji PLK przyznaje, że rowy odwadniające są w złym stanie technicznym.
Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale po zakresie oraz
wysokości wadium można wnosić, że pochłonie ono od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. Kryterium wyboru wykonawcy to: okres rękojmi i gwarancji (20%) oraz cena (80%).
Niedawno PKP PLK podpisała czwartą w tym roku
umowę na likwidację skrzyżowań w poziomie szyn na CMK oraz budowę systemu ERTMS p.2. Cel tego ostatniego zamówienia dokładnie
opisujemy tutaj. Nie udał się jednak
przetarg na przebudowę posterunku Knapówka. Prędkość 250 km/h
ma zostać osiągnięta na CMK w 2023 roku.
Aktualizacja: Wszystkie oferty poza kosztorysem15 listopada PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się pięć firm, ale żadna nie zmieściła się w określonym na 58,9 mln zł brutto kosztorysie. Najtańsze są konsorcja Intop Warszawa z Sarinż (78,9 mln zł brutto) oraz Polwar i Want (79,9 mln). Droższe są oferty Trakcji PRKiI w konsorcjum z PRI Diag-Most (86 mln), Intop Tarnobrzeg (99,6 mln) oraz Porr (101,9 mln).