Aplikacja mobilna PKP Intercity została wdrożona na początku tego roku. Od momentu uruchomienia została pobrana ponad 650 tys. razy w sklepach Google Play oraz App Store, a za jej pośrednictwem przewoźnik sprzedał już milion biletów.
PKP Intercity chwali się wynikami nowej aplikacji
uruchomionej w styczniu bieżącego roku. Zaledwie po 7 miesiącach od oddania jej do użytkowania padł milionowy zakup biletu. Narzędzia takie jak aplikacje mobilne cieszą się dużym zainteresowaniem. Jak informuje przewoźnik, tylko od początku funkcjonowania aplikacji PKP Intercity została ona pobrana ponad 650 tys. razy.
– Milion sprzedanych biletów w aplikacji PKP Intercity w tak krótkim czasie to sukces całej spółki i dowód na to, że nasza strategia działa. Rozumiemy potrzeby naszych pasażerów, którzy chcą szybko i intuicyjnie kupić bilet. Zdalne kanały sprzedaży to przyszłość, dlatego planujemy dalszy rozwój aplikacji, unowocześnienie strony internetowej i rozszerzanie zdalnej sieci sprzedaży o kolejnych partnerów – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity cytowany w komunikacie.
Jak podaje komunikat prasowy, PKP Intercity stale rozwija swoją aplikację dodając do niej kolejne funkcjonalności. W aplikacji można nabyć bilety nie tylko na przejazdy krajowe, ale również międzynarodowe, a zakupienie ich jest prostsze niż kiedykolwiek dzięki płatnościom przez Apple Pay, Google Pay, karty płatnicze oraz system BLIK. Bilety na przejazd przewoźnika można także pobrać w formie pdf oraz dodać do kalendarza. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To znaczne udogodnienie dla pasażerów, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejscowości gdzie rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie dostępne połączenia. W aplikacji mobilnej podróżni zyskali także możliwość graficznej rezerwacji miejsc, co pozwala wybrać im dokładne miejsce, w którym chcą spędzić swoją podróż.
Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można kupić na wielu popularnych platformach. Od początku współpracy w serwisie Koleo zakupiono już ponad 3 mln biletów przewoźnika, w e-podroznik.pl – 866 tys. biletów, a w Skycash – 275 tys. biletów. Łącznie, za pomocą zewnętrznych zdalnych kanałów sprzedaży, pasażerowie zakupili ich już ponad 4 mln. Dodatkowo, od kwietnia bieżącego roku użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.