Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Mijanka w nowej technologii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Kombinacja technologii Switcher&Geismar umożliwiła bezpieczny transport i rozładunek wzdłużny bloków rozjazdów Rz60E1-500-1:12 na budowie mijanki na stacji w Majdanie Królewskim. Fabrycznie zmontowane rozjazdy gwarantują trwałość i mniejsze koszty eksploatacji w całym cyklu życia tych konstrukcji.

Działając na zlecenie krakowskiego PNUIK-a – głównego wykonawcy mijanki w Majdanie Królewskim (linia kolejowa nr 71 Ocice-Rzeszów) – Grupa KZN Bieżanów dostarcza komplet konstrukcji rozjazdowych niezbędnych do rozbudowy tej stacji. Rozjazdy o mniejszych promieniach dostarczone zostały w starej technologii – czyli w częściach gotowych do montażu przez wykonawcę inwestycji. Natomiast kluczowe dla nowego układu stacyjnego konstrukcje Rz60E1-500-1:12, umożliwiające ruch pociągów z prędkością do 160 km/h na kierunku prostym i 60 km/h na kierunku zwrotnym, zgodnie z instrukcją Id-114 zostały dostarczone w technologii blokowej.

– Wykorzystaliśmy elastyczność systemu Switcher umożliwiającą współdziałanie ze wszystkimi znanymi technologiami wspierającymi blokową logistykę rozjazdów. Nasze wagony z uchylnymi platformami dowiozły bloki rozjazdowe na budowę mijanki.

Następnie wykorzystując technologię mobilnych bramownic firmy Geismar dokonaliśmy rozładunku – akcentuje Grzegorz Leszczyński, członek zarządu Grupy KZN Bieżanów ds. inwestycji i logistyki.

Technologia Switcher to rozwiązanie w pełni uniwersalne i elastyczne. Umożliwia zarówno rozładunek przy pomocy hds-ów zamieszczonych na wagonach Switcher+, jak i komplementarną współpracę w ramach innych technologii. Po sprawdzeniu w praktyce kompatybilności Switchera z ciężkimi dźwigami kolejowymi (m.in. realizacje w Świdniku czy Czarncy), nadszedł czas sprawdzenia jego dopasowania do mobilnych urządzeń suwnicowych takich jak Geismar. Realizacja w Majdanie Królewskim jest dowodem, że także w tej konfiguracji Switcher sprawdza się doskonale. Mimo, że w warunkach budowlanych oba systemy i obsługujący je pracownicy spotkały się po raz pierwszy i początkowo współpraca musiała się nieco dotrzeć, zgodnie z założeniami w ciągu jednej dniówki udało się wykonać cały zakres prac.

– Jeden z rozjazdów w procesie rozładunku poprzecznego trafił na przygotowane miejsce magazynowe z boku torów, skąd firma PNUIK, w kolejnym etapie prac przetransportuje go dźwigami w miejsce docelowe. Natomiast drugi, rozładowany w technologii rozładunku wzdłużnego, ułożony został bezpośrednio w miejscu zabudowy.

Wieczorem, właśnie po jego wstępnie złubkowanej konstrukcji, przejechał skład z pustymi już wagonami Switcher wracającymi do Krakowa, by przygotować się do kolejnej realizacji – dodaje Leszczyński. – To kolejna blokowa logistyka rozjazdów zrealizowana Switcherami dla firmy PNUIK. Wcześniej współpracowaliśmy m.in. przy przebudowie stacji Rejowiec czy Nowa Sarzyna. Wspólne doświadczenie zdecydowanie pomaga zwłaszcza w sytuacji pracy pod presja czasu na bardzo krótkich zamknięciach – zaznacza przedstawiciel Grupy KZN Bieżanów.

Inwestycja w Majdanie Królewskim, wraz z elektryfikacją całego odcinka Ocice-Rzeszów oraz końcem modernizacji linii kolejowych 8 i 25; zwiększy przepustowość, umożliwi szybsze podróże i możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Rozjazdy w blokach dostarczone na budowę tej mijanki umożliwią zapewnią dłuższą i mniej awaryjną eksploatację całego zmodernizowanego układu stacyjnego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5