Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mieczysław Struk: Liczymy na 45 zupełnie nowych pociągów na Pomorzu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Mieczysław Struk: Liczymy na 45 zupełnie nowych pociągów na Pomorzu
Fot. M. SzymajdaNowy Impuls 2 na przystanku SKM Gdańsk Śródmieście
Podczas pierwszej prezentacji Impulsów 2, które rozpoczęły kursowanie na linii SKM w Trójmieście, krótko rozmawialiśmy o planach Pomorza na radykalną wymianę taboru w tym regionie.

– Widzę, że pojazdy są przestronne, wygodne, ciche. W związku z tym, że w pierwszej kolejności kupiliśmy pojazdy do ruchu regionalnego, w pojeździe kursującym po trasie SKM będą też toalety – powiedział marszałek Struk podczas pierwszej przejażdżki pociągiem.

– Plan jest taki, aby wypełnić cały kontrakt. Łącznie mamy otrzymać 36 nowych pojazdów. Wszystkie wyprodukuje Newag. Mamy jednak nadzieje, że jeśli zostaną uruchomione środki z Krajowego Planu Odbudowy, będziemy mogli zamówić (w ramach prawa opcji – dop. red.) jeszcze 9 zespołów trakcyjnych. Byłoby ich wówczas 45. To całkowicie zmieni obrazu kolejowej rzeczywistości na pomorskich szlakach kolejowych, zarówno w aglomeracji, jaki daleko poza nią – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Mieczysław Struk.

– Pojazdy, które dzisiaj widzimy, będą w eksploatacji w SKM. Ale docelowo, już zakupie ezetów dedykowanych ruchowi aglomeracyjnemu, zostaną przeniesione na inne linie w regionie. Mam nadzieję, że będą mogły po zelektryfikowanej linii kolejowej pojechać do Kartuz – powiedział. Pomorska Kolej Metropolitalna zelektryfikowała już swój odcinek linii, ale PKP PLK na linii 201 zalicza spektakularne opóźnienie w realizacji inwestycji. Od 2024 roku będą więc do Kartuz dojeżdżać elektryczno-spalinowe hybrydy.

Czy polityczna zmiana w rządzie może zbliżyć pomorskie do usamorządowienia PKP SKM Trójmiasto? Marszałek wypowiadał się o tym z rezerwą.

– Takie byłyby wcześniej nasze oczekiwania, ale nie było takiego klimatu politycznego i decyzji ze strony rządowej – powiedział. Wypowiedział się też na temat, kontraktu na właśnie dostarczone pociągi, na które dotację udało się z trudem uratować.

– To były rzeczywiście trudne negocjacje (z SKM – dop. red.) Szybka Kolej Miejska chciała, żebyśmy asygnowali środki z budżetu województwa, ale pojazdy należałyby de facto do SKM. Nie mogliśmy takie koncepcji zaakceptować, stąd kompromisowe rozwiązanie, aby z tego dofinansowania na 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które miały być dedykowane SKM, sfinansować 2 pojazdy SKM, które SKM kupiła już wcześniej, a resztę przeznaczyć na 8 nowych Impulsów regionalnych. One i tak będą eksploatowane w ruchu aglomeracyjnym. Pasażerowie nie będę odczuwać tego, czyja to własność. Będą jeździć po torach i podnosić komfort podróży – powiedział marszałek.

Więcej na temat regionalnych Impulsów 2, które rozpoczęły kursowanie na SKM piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Struk: Największy kontrakt na pociągi w historii Pomorza

Tabor i technika

Samorządy przejmują dworce kolejowe na Kaszubach

Infrastruktura

Samorządy przejmują dworce kolejowe na Kaszubach

ms, Rynek-Kolejowy.pl 04 września 2015

Zobacz również:

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Struk: Największy kontrakt na pociągi w historii Pomorza

Tabor i technika

Samorządy przejmują dworce kolejowe na Kaszubach

Infrastruktura

Samorządy przejmują dworce kolejowe na Kaszubach

ms, Rynek-Kolejowy.pl 04 września 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5