Partnerzy serwisu:
Kongres Kolejowy

Michalski: Potrzeba dokładniejszych badań i lepszych zabezpieczeń

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KONGRES KOLEJOWY
Michalski: Potrzeba dokładniejszych badań i lepszych zabezpieczeń
fot. Roman Czubiński
Usprawnienie procesu inwestycyjnego na kolei wymaga większej troski o bezpieczeństwo pracowników budowlanych. Priorytetową sprawą jest też inwentaryzacja całej infrastruktury podziemnej oraz dokładniejsze badania geologiczne. Wykonawcom daje się też we znaki deficyt fachowej kadry – mówił podczas Kongresu Kolejowego dyrektor naczelny i regionu Europy Północno-Wschodniej Keller Polska Tomasz Michalski.

W pierwszej kolejności dyrektor Keller Polska zwrócił uwagę na kwestię bezpieczeństwa. – Widzę poprawę, ale dużo zostało jeszcze do zrobienia. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo pracowników. Przez wiele lat walczyliśmy z GDDKiA o platformy robocze i przestrzeganie standardów BHP. Na budowach kolejowych nadal toczymy wojnę o sygnalistów czy o sztywne barierki zabezpieczające – powiedział. Jak podkreślił, unikanie wypadków podczas inwestycji kolejowych to wspólny interes wykonawców, zamawiających i przewoźników.

Problemem przy realizacji inwestycji kolejowych jest mnogość gestorów mediów podziemnych. – Gdy coś uszkodzimy, stajemy nieraz przed ścianą, ponieważ nie wiadomo, do jakiej spółki należy dany element infrastruktury – tłumaczył Michalski. Dodał jednak, że sytuacja zmienia się pod tym względem na lepsze. – Nowe wytyczne w sprawie badań gruntowych to ogromny sukces. Poprzednio spotykaliśmy się z badaniami co 100 metrów na głębokość 2-3 m. Sondy nie sięgały więc nawet spodu nasypów, co uniemożliwiało przygotowanie dobrego projektu – wspomniał.

Dyrektor Keller Polska skierował też do zamawiających prośbę o lepszą współpracę w zakresie przekazywania dzienników podbić i geometrii torów. – Pomoże to identyfikować krytyczne odcinki linii, którym trzeba poświęcić więcej uwagi. Dziś są z tym problemy – zaznaczył.

Inne bolączki, z którymi zmagają się firmy w branży, to luka pokoleniowa wśród specjalistów z zakresu projektowania. – Brakuje doświadczonych projektantów m.in. nasypów, rozumiejących chociażby specyfikę interakcji podłoża z podkładami – poinformował. Zaproponował też, na wzór dokumentu stosowanego przez GDDKiA, wprowadzenie wytycznych do wykonywania wzmocnień podłoża toru. W jego ocenie rozwiązanie takie wzmocniłoby rynek, pomogło uniknąć nieporozumień i braku koordynacji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5