Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MIB: Elektryfikacja linii helskiej po analizach i tylko po 2020 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MIB: Elektryfikacja linii helskiej po analizach i tylko po 2020 r.
Fot. Patryk 98, SM42.pl
Poseł Paweł Kobyliński wystosował do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa interpelację w sprawie elektryfikacji linii helskiej. W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia, że istnieje duża szansa, by druty nad torami zawisły. Ministerstwo studzi jednak zapał.

Jak wiadomo, projekt elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel nie został uwzględniony na liście projektów zamieszczonej w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu. Oznacza to, że nie można sfinansować tego zadania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Dodatkowo, jak wyjaśnia resort, z uwagi na wykorzystanie całej dostępnej alokacji, nie jest możliwe finansowanie przedmiotowego projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego lub środków krajowych. Tym samym ministerstwo studzi zapał i podkreśla, że elektryfikacja linii helskiej nr 213 nie może nastąpić w obecnej perspektywie finansowej.

Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w MIB, który udzielał posłowi odpowiedzi, podkreślił, że obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą działania mające na celu stworzenie listy projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych perspektywach finansowych po 2020 r. – W ramach działań związanych z przygotowaniem powyższej listy dokonana zostanie analiza zasadności przeprowadzenia elektryfikacji linii na Hel – zauważa Szmit.

By jednak mówić o jakiejkolwiek modernizacji, potrzebne jest studium wykonalności. Jak podaje Szmit, pozwoli ono oszacować ewentualne koszty inwestycji oraz możliwości finansowania ich ze środków Unii Europejskiej. Wtedy też, możliwe będzie podanie zakresu prac niezbędnych do wykonania na linii kolejowej nr 213. Okazuje się, że ku elektryfikacji linii helskiej jesteśmy już jednak bliżej niż dalej. Jest szansa, że znajdą się środki na opracowanie niezbędnego studium wykonalności. – Marszałek województwa pomorskiego przedstawił w lipcu listę proponowanych zadań dotyczących prac przedprojektowych możliwych do finansowania w ramach bieżącego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego – podaje Szmit. Jak wyjaśnia, na liście zgłoszone zostały prace na linii nr 213. – Obecnie prowadzone są uzgodnienia między PKP PLK oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w przedmiotowej sprawie – wyjaśnia wiceminister.

Jak zauważa z kolei Paweł Rydzyński, ekspert z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, czarne chmury nad linią helską i tak się rozstąpiły. – Po pierwsze, samorząd woj. pomorskiego przeznaczył niedawno 24 mln zł na prace studialne i projektowe związane z kilkoma liniami w regionie, i wśród nich jest m.in, linia helska. To już i tak jest duży krok do przodu – podkreśla Rydzyński. – Poza tym całkiem niedawno MIB informował, że linia helska może znaleźć się w planowanym do aktualizacji Krajowym Planie Kolejowym. To już samo w sobie będzie oznaczało, że przeprowadzenie tej inwestycji jest w najbliższych latach realne – dodaje. O zapowiedziach marszałka co do linii helskiej pisaliśmy szerzej tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP IC: To wykonawcy dają za wysokie ceny

Tabor i technika

PKP IC: To wykonawcy dają za wysokie ceny

Martyn Janduła 07 lipca 2017

Resort finalizuje prace przy programie Luxtorpeda 2.0

Innowacje

Wspólny bilet jeszcze za kadencji obecnego rządu?

Pasażer

Prawie sto linii z decyzją o likwidacji

Infrastruktura

Prawie sto linii z decyzją o likwidacji

Martyn Janduła 10 maja 2017

Trzy Pendolino wyłączone  – co z montażem internetu?

Pasażer

Zobacz również:

PKP IC: To wykonawcy dają za wysokie ceny

Tabor i technika

PKP IC: To wykonawcy dają za wysokie ceny

Martyn Janduła 07 lipca 2017

Resort finalizuje prace przy programie Luxtorpeda 2.0

Innowacje

Wspólny bilet jeszcze za kadencji obecnego rządu?

Pasażer

Prawie sto linii z decyzją o likwidacji

Infrastruktura

Prawie sto linii z decyzją o likwidacji

Martyn Janduła 10 maja 2017

Trzy Pendolino wyłączone  – co z montażem internetu?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5