Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

MIB: Chcemy poprawić połączenia stykowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
MIB: Chcemy poprawić połączenia stykowe
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja kolejowa w Krzyżu
Posłanka Sobecka skarży się na jakość przewozów międzywojewódzkich, wykonywanych przez przewoźników regionalnych. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa będzie się starało wprowadzić przepisy, które ułatwią przejeżdżanie granice województw.

– Brakuje bezpośrednich międzywojewódzkich połączeń kolejowych, a niektóre nawet zlikwidowano. I trzeba jeździć z przesiadkami lub zamiast pociągu wybierać często mniej dogodny autobus. To efekt reformy transportu kolejowego, jaką przeprowadzono w 2008 roku. Rząd PO-PSL przekazał wtedy Przewozy Regionalne samorządom i od tamtej pory to marszałkowie województw mieli odpowiadać za transport kolejowy na swoim terenie – napisała w interpelacji do MIB posłanka Sobecka.

Posłanka zwraca uwagę, że o ile połączenia wewnątrzwojewódzkie funkcjonują całkiem nieźle, „a niektóre regiony mają nawet swoje spółki kolejowe”, to szwankuje osobowa kolej międzywojewódzka. Anna Sobecka pyta co robi rząd, aby problemowi zaradzić.

Prace trwają

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB poinformował, że w lipcu przekazano do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i niektórych innych ustaw zawierający szereg zaleceń dla samorządów województw odnośnie przewozów do sąsiednich województw. Znajdują się w nim zalecenia zawarte w planie transportowym opracowywanym przez ministra Adamczyka.

– Na skutek wielu istotnych uwag zgłoszonych przez samorządy województw oraz inne resorty, zdecydowano o usunięciu zapisów dotyczących przewozów pasażerskich pomiędzy stacjami ulokowanymi w sąsiednich województwach z projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – napisał Andrzej Bittel i dodał, że unormowanie kwestii nastąpi podczas inicjatywy legislacyjnej dedykowanej połączeniom stykowym, „tak aby wypracować przejrzyste i dokładne rozwiązanie tego problemu oraz uregulować szereg istotnych z punktu widzenia organizatorów przewozów szczegółowych kwestii dotyczących m.in. taryf przewozowych czy rozliczeń pomiędzy województwami”.

Rozwiązanie problemu "jak najszybciej"

Na spotkaniu z przedstawicielami urzędów marszałkowskich w listopadzie przedstawiono wstępną propozycję ministra Adamczyka w zakresie zmiany definicji „wojewódzkich przewozów pasażerskich”, po to, by umożliwić zainteresowanym województwom przewóz do miasta w województwie sąsiednim.

– Samorządy województw zostały poproszone o przekazanie swoich propozycji w zakresie połączeń do sąsiednich województw. Mając świadomość istotności powyższej kwestii Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa dołoży wszelkich starań, aby prawne rozwiązanie tego problemu nastąpiło jak najszybciej – czytamy w odpowiedzi podsekretarza stanu na interpelację posłanki.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Infrastruktura

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Michał Szymajda 16 czerwca 2023

Ministerstwo Infrastruktury o przyszłości linii kolejowej nr 14

Infrastruktura

Niemcy kupili w maju 10 milionów biletów za 49 euro

Pasażer

Fakty i mity o połączeniach „stykowych”

Biznes

Fakty i mity o połączeniach „stykowych”

Paweł Rydzyński 04 maja 2018

Zobacz również:

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Infrastruktura

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Michał Szymajda 16 czerwca 2023

Ministerstwo Infrastruktury o przyszłości linii kolejowej nr 14

Infrastruktura

Niemcy kupili w maju 10 milionów biletów za 49 euro

Pasażer

Fakty i mity o połączeniach „stykowych”

Biznes

Fakty i mity o połączeniach „stykowych”

Paweł Rydzyński 04 maja 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5