Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MI: Prace na linii 25 będą skoordynowane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MI: Prace na linii 25 będą skoordynowane
fot. Kasper Fiszer
Pomimo prowadzenia wstępnych prac dotyczących modernizacji linii kolejowej nr 25 przez aż trzy podmioty ostatecznie inwestycje mają być ze sobą skoordynowane – zapewnia Ministerstwo Infrastruktury. Dokumentacja dostarczona przez samorządy oraz założenia CPK pomogą w skonkretyzowaniu założeń PKP PLK. Zarządca infrastruktury ma wziąć pod uwagę wszystkie zgłaszane przez poszczególnych interesariuszy postulaty.

Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna przez dwanaście lat pozostawała całkowicie zamknięta dla ruchu pasażerskiego, a wkrótce ma stać się jednym z najważniejszych odcinków w tej części kraju. Po przywróceniu połączeń regionalnych w grudniu 2021 r. samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego przygotowują się do wprowadzenia tam nowego przewoźnika – ŁKA. Jeśli spełnią się założenia rządu, będzie to jednak dopiero preludium do prawdziwego rozkwitu oferty.

Dotacja z Kolej Plus ma pomóc w określeniu zakresu prac

Ministerstwo Infrastruktury deklarowało bowiem, że w przyszłości planuje skierować tamtędy liczne pociągi dalekobieżne, w tym przede wszystkim z Kielc do Warszawy. Odcinek ma też stać się elementem jednej z tzw. szprych systemu transportowego opracowywanego przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny. Aby było to jednak możliwe, konieczne będą znaczne inwestycje infrastrukturalne, a te są obecnie zapowiadane przez kilka instytucji rozważających je w sposób niezależny od siebie. Jak wynika z deklaracji MI, ostatecznie wszystkie projekty zostaną jednak skoordynowane.

Do dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus zakwalifikowany został projekt zgłoszony wspólnie przez urzędy marszałkowskie obu województw mówiący o elektryfikacji linii. Jak informuje nas Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, centralna dotacja dotyczyć będzie wyłącznie opracowania dokumentacji przedsięwzięcia. – Celem jest uzyskanie standardów funkcjonalno-ruchowych odpowiednich dla pasażerskiego ruchu regionalnego i obecnego ruchu towarowego wraz z uwzględnieniem potencjalnej możliwości rozbudowy tej linii kolejowej – dodał.

Standardy modernizacji mają uwzględnić potrzeby CPK

Kwestię założeń modernizacyjnych dla tego odcinka analizują także PKP Polskie Linie Kolejowe. – Spółka, planując działania inwestycyjne, dąży do uwzględnienia potrzeb wszystkich zainteresowanych stron poprzez wypracowanie z wypracowanie wspólego stanowiska odnośnie do potencjalnego zakresu przedsięwzięcia – zapewnia nasz rozmówca. Podkreśla, że stanowisko to miałoby również brać pod uwagę potrzeby CPK co do wykorzystania krótszego odcinka Opoczno – Wąsosz Konecki.

Krajowy zarządca infrastruktury ma być przy tym gotów na współpracę ze wszystkimi podmiotami. – Jednym z nich jest spółka CPK – podkreśla przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5