Partnerzy serwisu:
Pasażer

MI: Popyt na połączenia z Ukrainą rośnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MI: Popyt na połączenia z Ukrainą rośnie
fot. M. SzymajdaPociąg do Rawy Ruskiej we Lwowie
Resort odpowiedzialny za funkcjonowanie międzynarodowych połączeń kolejowych wskazuje na systematyczny wzrost liczby pociągów łączących Polskę z miastami Ukrainy. Potwierdza jednocześnie, że zainteresowanie podróżnych nieustannie rośnie. MI zapewnia poza tym, że polityka poprawiania stanu i przepustowości infrastruktury granicznej będzie kontynuowana.

W czerwcu PKP Intercity poinformowało o przeszło dwukrotnym wzroście liczby pasażerów przewożonych pomiędzy Polską a Ukrainą w okresie od roku 2019 do 2024. Przewoźnik wskazał także, że jego ukraiński partner – Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) – chciałby rozszerzyć ofertę o dodatkowe kursy. Na przeszkodzie stać ma jednak przepustowość stacji granicznych.

Popyt wciąż rośnie. Jak go zaspokoić?

Informacje o znaczącym wzroście popularności pociągów międzynarodowych Polska – Ukraina potwierdza teraz także resort odpowiedzialny za finansowanie kursów dalekobieżnych. – Na przestrzeni kilku ostatnich lat systematycznie wzrastała także liczba pociągów pasażerskich – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. O ile w 2019 r. w rozkładzie jazdy znalazło się sześć par połączeń, aktualnie jest ich dziesięć.

MI jest organizatorem pociągów kursujących przez przejścia graniczne Medyka – Mostyska (m.in. Przemyśl – Kijów) i Dorohusk – Jagodzin (m.in. Warszawa – Kijów). – Ponadto kursuje jedna para pociągów relacji Warszawa Wschodnia – Rawa Ruska – Warszawa Wschodnia skomunikowanych z parą pociągów Kolei Ukraińskich relacji Rawa Ruska – Kołomyja – Rawa Ruska przez Lwów – wskazuje nasza rozmówczyni. Jest to jednak oferta przygotowana przez UZ w partnerstwie nie z PKP IC, a z prywatną firmą SKPL Cargo. Połączenie jest utrzymywane na zasadach komercyjnych.

W przypadku pozostałych połączeń kolejowych z Ukrainą przewoźnikiem po stronie polskiej jest PKP IC, a po stronie ukraińskiej – UZ. – Wypracowanymi rozwiązaniami organizatorzy i operatorzy przewozów starają się zaspokoić wzrastający popyt – zapewnia przedstawicielka Ministerstwa Infrastruktury. Na razie resort nie przedstawia natomiast szczegółów oferty, jaka będzie obowiązywać od połowy grudnia tego roku, gdy wejdzie w życie kolejny roczny rozkład jazdy na sieciach kolejowych w obu krajach.

Stan infrastruktury granicznej ma się wciąż poprawiać

MI podkreśla także, że od początku pełnoskalowej wojny zarządca polskiej sieci kolejowej, PKP PLK, zrealizował szereg prac poprawiających stan infrastruktury granicznej na liniach łączących Polskę z Ukrainą. – Takie prace są prowadzone także obecnie – usłyszeliśmy od Anny Szumańskiej. W ostatnich tygodniach wyremontowane zostały wybrane obiekty inżynierskie na linii nr 108 pomiędzy Sanokiem a Krościenkiem. Od grudnia odcinek ten ma być wykorzystywany przez SKPL, który planuje uruchomienie komercyjnych połączeń z Sanoka do ukraińskiego Chyrowa.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Kasper Fiszer 11 lipca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Zobacz również:

AllRail: Oszczędności dzięki przetargom. Niestety, nie w Polsce

Prawo i polityka

SKPL ze zgodą na połączenia Sanok – Chyrów

Pasażer

SKPL ze zgodą na połączenia Sanok – Chyrów

Jakub Madrjas 26 października 2023

Pozostałe z wątku:

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Kasper Fiszer 11 lipca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Zobacz również:

AllRail: Oszczędności dzięki przetargom. Niestety, nie w Polsce

Prawo i polityka

SKPL ze zgodą na połączenia Sanok – Chyrów

Pasażer

SKPL ze zgodą na połączenia Sanok – Chyrów

Jakub Madrjas 26 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5