Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MI: Elektryfikacja trasy z Płocka na północ nie przed 2032 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MI: Elektryfikacja trasy z Płocka na północ nie przed 2032 r.
fot. Tadeusz Mieczyński/PKP PLK
Koncern paliwowy Orlen postuluje elektryfikację linii kolejowej 33 na północ od Płocka. Dzięki takiej inwestycji powstałby alternatywny, krótszy ciąg łączący wielką rafinerię z Trójmiastem, po którym mogłyby kursować pociągi elektryczne. W najbliższych latach przedsięwzięcie nie będzie jednak realizowane.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do modernizacji linii kolejowej 33 Kutno – Płock – Sierpc – Brodnica. Ma ona przede wszystkim zmienić oblicze południowego odcinka trasy pomiędzy węzłem Kutno a towarową stacją Płock Trzepowo. W Kutnie mają powstać łącznice pozwalające na zjazd na linie 3 i 18, na sporym fragmencie ma zostać dobudowany drugi tor, a na terenie Płocka ruch towarowy będzie odseparowany od pasażerskiego dzięki stworzeniu nowej obwodnicy miasta.

Inwestycji nie ma w aktualnych dokumentach planistycznych

Infrastruktura kolejowa w rejonie Płocka jest silnie wykorzystywana przez koncern paliwowy Orlen. Ten poinformował na początku grudnia, że wśród jego postulatów dotyczących przebudowy linii 33 jest również elektryfikacja jej północnej części. Dzięki takim pracom lokomotywy elektryczne mogłyby podejmować pociągi wyjeżdżające z płockiej rafinerii także w kierunku Sierpca i Brodnicy. Powstałby wówczas alternatywny korytarz do Trójmiasta, a sumaryczna przepustowość odcinków obsługujących zakład zostałaby znacznie podniesiona.

Budowy sieci trakcyjnej na północ od Płocka nie uwzględnia jednak przygotowywana teraz inwestycja. Co więcej, wiemy już, że nie należy spodziewać się jej również w ramach kolejnych działań planowanych na najbliższe siedem lat. – Obecnie w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 r. z perspektywą do roku 2032 nie jest ujęta elektryfikacja linii kolejowej 33 na odcinku Płock Trzepowo – Sierpc – Brodnica – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, pytana o szanse na realizację postulatu Orlenu.

Elektryfikacja jednym z celów strategicznych

Równocześnie zapewniła ona, że elektryfikacja linii kolejowych pozostaje jednym z celów strategicznych zarządcy infrastruktury. Resort chce dążyć do istotnego zwiększenia udziału długości linii zelektryfikowanych w ogólnej długości czynnej sieci kolejowej. Ma to zostać osiągnięte do końca 2030 r.

– Projekty inwestycyjne planowane do realizacji zgodnie z obecnymi programami wieloletnimi w zakresie rozwoju kolei w perspektywie [unijnej] 2021-2027 obejmują elektryfikację istniejących linii kolejowych o łącznej długości blisko 800 km – wskazuje nasza rozmówczyni. Dodatkowo powstać ma ponad 400 km nowych linii zelektryfikowanych. Na razie trudno jednak wskazać choćby potencjalną datę rozpoczęcia ewentualnych prac elektryfikacyjnych w rejonie Płocka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Kasper Fiszer 03 grudnia 2024

Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Kasper Fiszer 03 grudnia 2024

Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5