Konsorcjum firm w składzie Małopolska Grupa Geodezyjno-Projektowa SA (lider) i hiszpańska Agua y Estructuras otrzymało od PKP PLK kontrakt na nadzór nad modernizacją linii E65 od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego.
Umowa stanowi część realizacji projektu modernizacji linii kolejowej E65, odcinek Warszawa - Gdynia, Etap II. Wartość prac objętych umową to 1,852 mln euro netto. Fundusz Spójności ma w tym udział 84 proc., reszta to skarb państwa. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w rozbiciu na dwa okresy: nadzór w okresie realizacji robót budowlanych - 24 miesiące i nadzór okresie gwarancji dla robót budowlanych oraz przygotowanie sprawozdania końcowego - 12 miesięcy.

Prezes MGGP SA, Franciszek Gryboś podkreślił dobrą kondycję finansową swojej firmy, którą niewątpliwie pomoże zachować otrzymane zamówienie. - Mamy 54 mln zł przychodu za rok poprzedni, w tym roku chcemy ten poziom utrzymać - powiedział.
- Bierzecie państwo udział w największej inwestycji finansowanej z funduszy UE w Polsce - podkreśliła Agnieszka Safuta-Pawlak, zwracając się do wykonawców. Modernizacja E65 ma przygotować infrastrukturę techniczną linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC tj. prędkości pociągów w ruchu pasażerskim do 200 km/h dla pociągów z wychylnym nadwoziem i 160 km/h dla taboru klasycznego, a w ruchu towarowym do 120 km/h i nacisku na os 225 kN.

* Umowę podpisali: prezes MGGP SA Franciszek Gryboś (drugi od lewej) i prokurent Sławomir Jedrusiak, w imieniu PKP PLK - członkowie zarządu Agnieszka Safuta-Pawlak i Teresa Zwiernik.

* Prezes MGGP SA, Franicszek Gryboś (fot. Rynek Kolejowy).