Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Metrobus przegrywa z tramwajem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Metrobus przegrywa z tramwajem
W polskich miastach trwa dyskusja o najlepszym połączeniu części dzielnic z centrum. Władze miast po cichu lub z hukiem wycofują się z pomysłów budowania metrobusów. Do łask wracają popierane przez społeczników tramwaje. Z różnych powodów.

Prezydent Wrocławia na zwołanej na początku maja konferencji prasowej nie mógł zaskoczyć bardziej. Zgromadzonym w ratuszu dziennikarzom oznajmił, że miasto zmienia koncepcję połączenia osiedla Nowy Dwór z centrum miasta. Choć od kilkunastu miesięcy forsowano budowę linii BRT, urzędnicy ostatecznie skłonili się do tego, by w ciągu najbliższych lat wybudować tam linię tramwajową.

Wrocław jest pod tym względem miejscem szczególnym. To tam plany budowy linii BRT wydawały się najbardziej zaawansowane, to tam przeciwko niej protestowano najmocniej, to wreszcie tam najdokładniej porównano zalety i wady obu rozwiązań. Zdecydowała opinia mieszkańców i pieniądze, a właściwie ich brak.

Rafał Dutkiewicz, prezydent rządzący Wrocławiem od kilkunastu lat, zachwycił się metrobusami, gdy obejrzał system funkcjonujący w Bogocie. Było zresztą czym, bo BRT (czyli Bus Rapid Transit) w stolicy Kolumbii uchodzi za jeden z najlepszych na świecie. To wielkopojemne, nowoczesne autobusy, poruszające się po wyznaczonych tylko dlanich trasach, bez świateł i ograniczeń w ruchu, korzystające z osobnych przystanków na poziomie podłogi autobusu, nierzadko posiadające osobne oznaczenia i system informacji odrębny od reszty komunikacji miejskiej.

Całość artykułu można przeczytać w miesięczniku "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do Empików!


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5