Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Wisła przy Ząbkowskiej i już stoi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Tarcza Wisła I, drążąca tunel dla pociągów w kierunku Woli, znajduje się już przy Ząbkowskiej – z zapleczem już w całości wyszła z szybu startowego. Dotychczas wykonawca utrzymywał jej osiągi w tajemnicy.

Tarcza pracowała po cichu. Jeszcze w zeszłym tygodniu wykonawca zapewniał, że cały czas trwa rozruch techniczny (próbny) i Wisła I pokonała co najwyżej dystans kilkunastu metrów. Tymczasem, jak poinformowało Metro Warszawskie, testy rozruchowe ruszyły 12 lutego i już 15 lutego rozpoczęło się drążenie tunelu pomiędzy stacjami Dworzec Wileński i Stadion. Z informacji udostępnionych przez spółkę wynika, że Wisła I pokonała dystans 121 metrów i wbudowała 75 pierścieni obudowy żelbetowej tunelu (stan na 8 marca br.).

Według naszych informacji tarcza już stanęła dla podłączenia taśmociągu do odprowadzania urobku oraz ciągu wentylacyjnego do obsługi zaplecza technicznego. – Przy starcie tarcza porusza się wolniej, ponieważ pierwsze sto metrów wykonywane jest zawsze bez użycia taśmociągu, tylko z inną technologią wydobywania urobku, która jest mniej wydajna. Wynika to z tego, że taśmociągu nie można zainstalować zanim tarcza nie opuści w całości [z zapleczem] szybu startowego – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro. Jak zapowiada, postój powinien potrwać ok. miesiąca. Potem już tarcza będzie mogła przyspieszyć. Dla przypomnienia – na lewym brzegu rekordowe tempo, jakie się udało osiągnąć, wyniosło 43,5 m na dobę.

Zadaniem Wisły I jest wydrążenie tunelu dla pociągów w kierunku Woli pomiędzy stacjami Dworzec Wileński i Powiśle. Tarcza pokonać musi dystans ok. 1600 m (z wyłączeniem przejścia przez stację Stadion). Na dniach, jak zapowiadał wcześniej wykonawca, powinna ruszyć tarcza Wisła II, przed którą stoi zadanie wydrążenia tunelu na wspomnianym odcinku dla pociągów w kierunku Pragi.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Infrastruktura

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 01 lipca 2024

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łuków

Infrastruktura

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łuków

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2024

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Chełm

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Chełm

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Zobacz również:

Metro: Mniej niż 200 m do końca

II linia metra

Metro: Mniej niż 200 m do końca

wu, Rynek Kolejowy 25 listopada 2013

Metro: Wszystkie tunele wydrążone

II linia metra

Metro: Wszystkie tunele wydrążone

wu, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Metro: Kapryśna Maria już bez makijażu czeka na odpoczynek

II linia metra

Pozostałe z wątku:

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Infrastruktura

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 01 lipca 2024

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łuków

Infrastruktura

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łuków

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2024

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Chełm

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Chełm

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Zobacz również:

Metro: Mniej niż 200 m do końca

II linia metra

Metro: Mniej niż 200 m do końca

wu, Rynek Kolejowy 25 listopada 2013

Metro: Wszystkie tunele wydrążone

II linia metra

Metro: Wszystkie tunele wydrążone

wu, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Metro: Kapryśna Maria już bez makijażu czeka na odpoczynek

II linia metra

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5