Dzisiaj o godz. 10 Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy protesty na wynik przetargu na budowę centralnego odcinka II linii metra, które wniosły Mostostal Warszawa i China Overseas. Tymczasem Metro Warszawskie przygotowuje przetarg na 35 nowych pociągów, czyli 210 wagonów. Szacowany koszt: 240 - 250 mln euro - podaje "Życie Warszawy".
Dla obsługi centralnego odcinka II linii metra (Rondo Daszyńskiego - Dworzec Wileński) wystarczyłoby 20 składów. Planuje się jednak zakup o wiele większej liczby wagonów, ponieważ władze metra przewidują, iż z momentem uruchomienia drugiej linii, zwiększy się liczba pasażerów na pierwszej.

* Fot. Bombardier.
Prezes metra, Jerzy Lejk, dopuszcza wprowadzenie taboru trzeciego producenta. Obecnie w warszawskiej podziemnej kolejce jeżdżą wagony wyprodukowane przez Alstom i Wagonmasz.

* Fot. Alstom.
"W przypadku przedłużenia drugiej linii na Bemowo i Bródno ratusz planuje powiększyć kontrakt na pociągi nawet o 50 proc. bez przetargu . Taką możliwość daje dziś prawo zamówień publicznych. Maksymalnie zlecenie może więc urosnąć do 315 wagonów" - czytamy w "Życiu Warszawy".

* Fot. Siemens.
Bombardier już zadeklarował, że zaoferuje Warszawie pociągi Movia, Alstom - nową generację składów Metropolis, a Siemens - wagonami M2. W grze liczą się jeszcze Rosjanie, a także inni zagraniczni producenci."Także bydgoska PESA nie wyklucza startu w przetargu w konsorcjum z jednym z globalnych gigantów" - informuje "ŻW".
Więcej