Sąd konkursowy, w skład którego weszli przedstawiciele miasta stołecznego Warszawy i Metra Warszawskiego nie doszukał się uchybień we wnioskach żadnego z uczestników konkursu na \"Wykonanie Uproszczonego Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego dla projektu i budowy odcinka centralnego II linii metra od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego\".
Metro Warszawskie zaprosiło więc do złożenia pracy konkursowej wszystkich uczestników konkursu:
1. Konsorcjum: PÖYRY Infra GmgH, adres: Röttelnweiler 22, Postfach 1130, DE-79501 LÖRRACH; PAUSER ZT-GMBH, adres: Muenichreiterstrasse 31, A-1130 Wien, Österreich;
2. Konsorcjum: Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB Sp. z o.o., adres: 00-958, Warszawa ul. Pereca 21; Sener Sp. z o.o., adres: 00-517 Warszawa, ul. Marszałkowska 76; SENER INGENIERIA Y SISTEMAS, S.A., adres: Avenida de Zugazarte 56, 48930 Las Arenas, Vizcaya, Hiszpania;
3. Konsorcjum: Biuro ITAB Sp. z o.o., adres: 00-842 Warszawa, ul. Łucka 11; Faber Maunsell Polska Sp. z o.o., adres: 02-304 Warszawa, Al. Jerozolimskie 133/113; Faber Maunsell Limited, adres: Marlborough House, Upper Marlbrough Road, St Albans, Herts, AL1 3UT, Wielka Brytania;
4. Konsorcjum: VEPRO VERKEHRSBAU PROJEKT GmbH, adres: Storkower Str 132, 10407 35942; INGENIEURBURO DIPL-ING H.VOSSING GmbH, adres: BRUNNENSTR 29-31, D-40223 DŰSSELDORF, Oddział w Polsce, 03-715 Warszawa, ul. Okrzei 1A;
5. Konsorcjum: SchĹąßler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH, adres: Darmstädter Landstraße 114, 60598 Frankfurt nad Menem, Niemcy; Deutsche Bahn International GmbH, adres: Bornitzstrasse 73-75, 10 365, Berlin, Niemcy, Adres kontaktowy: 00-380 Warszawa, ul. Kruczkowskiego 8;
6. SUDOP Praha a.s., adres: Olšanská 1a, 130 80 Praha 3, Czeska Republika;
7. Konsorcjum: NEXEL POLSKA Sp. z o.o., adres: 02-677 Warszawa, ul. Cybernetyki 7; SEMALY SA, adres: 25 cours Emile Zola 69625 VILLEURBANNE, FRANCE;
8. SYSTRA, adres:5, Avenue du Coq, 75009 Paris, France
9. Konsorcjum: Biuro Projektów "METROPROJEKT", adres: 00 683 Warszawa, ul. Marszałkowska 77/79; AMC- Andrzej M.Chołdzyński Sp. z o.o., adres: 00-498 Warszawa, ul. Książęca 4;
10. Konsorcjum: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., adres: 02-729 Warszawa, ul. Rolna 175B Polska, Zmiana adresu /1.06.2007 r./: 02-676 Warszawa, ul. Postępu 15; ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH, adres: A-6063 Rum bei Innsbruck, Feldkreuzstrasse 3, Austria.
Termin składania pracy konkursowej upłynął 7 sierpnia 2007 roku o godzinie 12.00.
Pierwszą nagrodą w konkursie będzie zaproszenie do negocjacji w trybie z wolnej ręki warunków wykonania "Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego dla II linii na odcinku Rondo Daszyńskiego - Dworzec Wileński" oraz pełnienia funkcji Generalnego Koordynatora Projektu (sprawowania nadzoru nad zgodnością projektów budowlanych z Wielobranżowym Projektem Koncepcyjnym).
Planowany maksymalny łączny koszt wykonania zadań realizowanych na podstawie pracy konkursowej wynosi 15 940 801 PLN brutto.
Wielobranżowy projekt koncepcyjny powinien określić między innymi: szczegółową lokalizację przebiegu linii i umiejscowienia stacji, technologię budowy stacji i tuneli, koncepcję architektoniczną i konstrukcyjno-technologiczną, zakres oddziaływania budowy na środowisko, koncepcję organizacji ruchu na czas budowy.
Metro Warszawskie równolegle do prowadzonego postępowania ogłosiło, 1 czerwca 2007 roku, przetarg nieograniczony na wykonanie usług doradczych polegających na opracowywaniu ekspertyz i opinii dotyczących realizacji prac przygotowawczych i projektowych dla centralnego odcinka drugiej linii metra. Funkcje Doradcy i autora Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego wykluczają się wzajemnie, to znaczy że Doradca nie może być autorem Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego, a autor Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego nie może pełnić funkcji Doradcy. Podpisanie umowy na jedno z tych zadań, uniemożliwi zawarcie umowy na wykonanie drugiego, nawet w przypadku wygrania zarówno konkursu na Wielobranżowy Projekt Koncepcyjny jak i przetargu na usługi doradcze. W takim przypadku umowa na wykonanie drugiego z zadań (w kolejności zawierania umowy) zostanie podpisana z podmiotem, który otrzymał druga ocenę punktową.
* Stacja Marymont (fot. Metro Warszawskie).