Co prawda wykonawca budowy metra wysłał już ostatnie dokumenty dot. zabezpieczenia awaryjnie zamkniętego tunelu Wisłostrady, ale wciąż trwają prace przy wzmocnieniu gruntu przy łączniku na stacji metra. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego określił termin wydania oceny ostatecznej na temat możliwości otwarcia tunelu na koniec kwietnia br.
Wykonawca skompletował już całą dokumentację dotyczącą stanu technicznego zamkniętego tunelu. – Ostatnia paczka z dokumentami została wysłana 28 stycznia. W tej chwili zgodnie z decyzją WINB trwają prace przy wzmocnieniu gruntu łącznika, są prowadzone z poziomu jezdni tunelu. Zakończenie tych prac przewidziane jest na 28 lutego – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.
Zanim jednak tunel Wisłostrady będzie mógł zostać otwarty, wpierw budowniczowie będą musieli w porozumieniu z zarządcą drogi odtworzyć nawierzchnię. Potem przyjdzie czas na ocenę dokumentacji. – Zgodnie z nową decyzją WINB, termin dostarczenia oceny ostatecznej dot. możliwości otwarcia tunelu został określony na 30 kwietnia. Prof. Henryk Zobel, dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, zapowiedział, że najprawdopodobniej w marcu zostaną podjęte badania w tunelu – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Czy to oznacza, że tunel Wisłostrady zostanie udostępniony kierowcom najwcześniej w maju? – To jest termin ostateczny. Nikt nie zakłada, że prace i badania muszą toczyć się do tego dnia – zapewnia Krzysztof Malawko.
Tunel Wisłostrady został awaryjnie zamknięty w połowie sierpnia 2012 r. W wyniku niespodziewanego wypływu dużej ilości materiału na teren budowy stacji metra Powiśle, pod tunelem drogowym powstała pustka i obiekt został pozbawiony naturalnego podłoża. Wykonawca deklarował, że prace przy tunelu Wisłostrady potrwają 2-4 miesiące. Perspektywa jego otwarcia jednak oddala się w czasie.