Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: stacja Nowy Świat szykuje się na przyjście TBM-ów

Dalej Wstecz
Autor:

AGP Metro

Data publikacji:
18-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

Podczas gdy na samym placu budowy trwa wykonywanie ostatnich sekcji ścian szczelinowych korpusu stacji, a także największych pod względem powierzchni paneli fibroglasowych, w ul. Kopernika rozpoczęto montaż instrumentów pomiarowych niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa przestrzeni, w której tunele drążyć będzie TBM.

Na chwilę obecną korpus stacji Nowy Świat ma już 90% gotowych ścian szczelinowych. Do realizacji pozostały jedynie sekcje leżące w okolicy ul. Kubusia Puchatka, a zatem w miejscu, w którym w projekcie przewidziano wyjście ze stacji Nowy Świat. Natomiast w obrębie ścian szczelinowych usytuowanych w osi ul. Świętokrzyskiej, które przebije drążący tunele TBM, powstają potężne panele z włókna szklanego. Umożliwią one tarczom przejście przez ukończoną konstrukcję stacji.

Ponadto, na odcinku pomiędzy stacjami Nowy Świat i Powiśle w ul. Kopernika rozpoczęto montaż instrumentów geodezyjnych: inklinometrów i ekstensometrów służących do pomiaru deformacji gruntu oraz piezometrów, dzięki którym obserwować można zachowanie wód w warstwach wodonośnych. Aparaturę instaluje się sekcjami. W zależności od charakteru instrumentu część z nich montuje się na powierzchni – w odległości mniej więcej 20 m; inne wprowadza się w głąb ziemi w większych odstępach, tak aby na danym odcinku znajdowało się ok. 5 sekcji. Zadaniem tych drugich jest mierzenie ruchów gruntu na obrzeżach oraz pomiędzy biegnącymi tunelami.

Aby zapewnić bezpieczeństwo nie tylko powstającym tunelom, ale i obiektom położonym w przestrzeni bliskiej budowie, wszystkie instrumenty instalowane są na trasie tuneli co najmniej na 3 miesiące przed planowanym wprowadzeniem na szlak maszyn TBM. W przypadku stacji Nowy Świat – nawet wcześniej. Taka procedura obowiązuje naturalnie dla wszystkich odcinków tuneli.

Praca urządzeń monitorowana jest manualnie oraz automatycznie. Niektóre przyrządy stosowane są wielokrotnie, co oznacza, że po wybudowaniu tuneli mogą być one zdemontowane i wykorzystane na kolejnych odcinkach, inne pozostają w ziemi – dzięki nim jesteśmy w stanie nadal obserwować zachowanie gruntu w obszarach, przez które tarcze TBM już przeszły.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Świat – najwęższa i najgłębsza stacja warszawskiego metra

II linia metra

Nowy Świat – najwęższa i najgłębsza stacja warszawskiego metra

wu, Rynek Kolejowy 06 lutego 2013

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

Fotorelacje

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

wu, Rynek Kolejowy 06 czerwca 2013

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

II linia metra

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 07 września 2013

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

Fotorelacje

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

wu, Transport-publiczny.pl 16 września 2014

Metro: Następna stacja Nowy Świat – Uniwersytet (zdjęcia)

Fotorelacje

Zobacz również:

Nowy Świat – najwęższa i najgłębsza stacja warszawskiego metra

II linia metra

Nowy Świat – najwęższa i najgłębsza stacja warszawskiego metra

wu, Rynek Kolejowy 06 lutego 2013

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

Fotorelacje

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

wu, Rynek Kolejowy 06 czerwca 2013

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

II linia metra

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 07 września 2013

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

Fotorelacje

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

wu, Transport-publiczny.pl 16 września 2014

Metro: Następna stacja Nowy Świat – Uniwersytet (zdjęcia)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5