Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Ruchome schody na stacjach II linii

Dalej Wstecz
Autor:

AGP Metro

Data publikacji:
22-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Ruchome schody na stacjach II linii
Od kilku tygodni na budowę sukcesywnie dostarczane są schody ruchome. Pierwsze spośród aż 80 sztuk przewidzianych dla centralnego odcinka II linii metra, właśnie zamontowano na stacji Stadion Narodowy oraz na Rondzie ONZ.

Na stacji Rondo ONZ gotowe są dwie konstrukcje schodów ruchomych, które poprowadzą pasażerów z peronu na poziom hali odpraw, czyli do wschodniej i zachodniej części antresoli. Oprócz nich w obiekcie znajdzie się sześć urządzeń, które będą obsługiwać pasaż pieszy. Na stacji Stadion Narodowy natomiast dostarczono do tej pory sześć sztuk ruchomych schodów, z czego trzy – usytuowane przy peronie obsługującym linię na Gocław – zostały już zainstalowane. Przygotowane konstrukcje schodów umieszcza się na stałej rampie przy pomocy wciągarek łańcuchowych, a następnie odpowiednio do niej mocuje.

Wszystkie schody ruchome przeznaczone do obsługi obiektów centralnego odcinka II linii metra będą miały jednakowe parametry, m.in. szerokość – jeden metr. Każdą z konstrukcji przygotowano na bardzo duże obciążenia, jakie towarzyszą ruchowi pasażerskiemu. Schody wyposażone w szklaną balustradę, wykonano z elementów nierdzewnych. Odpowiedni dobór materiałów zapewni nie tylko wartość estetyczną, ale i doskonałą ochronę w sytuacji pożarowej. Elementy mechaniczne schodów w przypadku zagrożenia gaszone będą gazem, który nie powoduje zagrożenia dla osób znajdujących się w pomieszczeniu w chwili jego wyzwolenia, i w przeciwieństwie do wody, piany czy też proszku, nie pozostawia żadnych zanieczyszczeń. Minimalizuje również straty spowodowane ewentualnym pożarem i związaną z nim przerwą w eksploatacji.

Schody poruszać się będą z prędkością 0,5 m/s, a do ich uruchamiania wykorzystane zostaną kontakt-maty. Włączą się one po wejściu na podłogowy panel, znajdujący się tuż przed elementami ruchomymi. Rozwiązanie takie służy zaoszczędzeniu energii i jest inne niż na I linii metra, gdzie schody są uruchamiane za pomocą fotokomórek, które w przypadku ich zasłonięcia pracują bez przerwy. Urządzenia dodatkowo wyposażone zostały w hamulec, który w razie awarii uniemożliwi niekontrolowany zjazd schodów.

Z największej ilości schodów ruchomych pasażerowie będą mogli korzystać na stacji Stadion Narodowy, gdzie będzie ich łącznie aż 18. Dla porównania – olbrzymia galeria handlowa ma ich średnio 10-15. W samym łączniku pasażerskim I i II linii metra zamontowane będą trzy tego typu konstrukcje, a aż 17 z nich będzie się znajdować na najgłębszej stacji Nowy Świat – Uniwersytet. Na peron położony 23 metry poniżej poziomu terenu, pasażerowie będą mogli dostać się pokonując trzy biegi schodów. Najdłuższe schody natomiast znajdą się na stacji C13 Centrum Nauki Kopernik.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Pasażer

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Witold Urbanowicz 02 lipca 2023

Kraków wreszcie wymieni i zadaszy schody ruchome przy dworcu

Pasażer

Metro uruchamia pierwsze nowe schody na Politechnice

Infrastruktura

Metro uruchamia pierwsze nowe schody na Politechnice

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2022

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Infrastruktura

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Infrastruktura

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2021

Metro: Dwie oferty na wymianę czechosłowackich schodów ruchomych

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Pasażer

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Witold Urbanowicz 02 lipca 2023

Kraków wreszcie wymieni i zadaszy schody ruchome przy dworcu

Pasażer

Metro uruchamia pierwsze nowe schody na Politechnice

Infrastruktura

Metro uruchamia pierwsze nowe schody na Politechnice

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2022

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Infrastruktura

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Infrastruktura

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2021

Metro: Dwie oferty na wymianę czechosłowackich schodów ruchomych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5