Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Przebiją korytarz przesiadkowy bez wstrzymywania ruchu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Przebiją korytarz przesiadkowy bez wstrzymywania ruchu
Na stacji Świętokrzyska trwa budowa wspólnej antresoli dla I i II linii oraz wyjść po zachodniej stronie Marszałkowskiej. Do wykonania pozostał jeden etap budowy łącznika przesiadkowego między liniami – dalsze prace będą toczyć się bez utrudnień w ruchu metra.

Budowa stacji jest mocno zaawansowana. – Na poziomach podziemnych roboty konstrukcyjne są zakończone za wyjątkiem trzeciego etapu budowy łącznika pasażerskiego. Wykonywana jest wspólna antresola, czyli element łączący stacje na poziomie -1 oraz wyjścia po zachodniej stronie ul. Marszałkowskiej. Do wykonania pozostanie część stropu nad tą wspólną antresolą – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro.

Nie ruszyła jeszcze budowa peronu – będzie ona możliwa po całkowitym zakończeniu drążenia tuneli przez tarcze, demontażu dolnych tubingów w miejscu przyszłego torowiska na stacji oraz taśmociągów, zasilania i innych systemów wspierających pracę tarcz. W tej chwili w tunelach cały czas jeżdżą multicary, transportujące m.in. pierścienie obudowy tuneli.

Do zrealizowania przy łączniku przesiadkowym pozostał jeszcze jeden etap. Dwa pierwsze polegały na jego wydrążaniu – pomiędzy tunelami I linii metra, a następnie pod wschodnim tunelem I linii metra. – Trzeci etap polega na pogłębianiu, które można wykonywać bezpośrednio w trakcie ruchu pociągów – mówi Mateusz Witczyński. W tej chwili wyburzane są nadlewy ścian szczelinowych, wykonanych pomiędzy tunelami I linii metra. – Po ścięciu tych nadlewów, które wychodziły do poziomu wspólnej antresoli, rozpoczną się prace przy wykopie otwartym, w osłonie ścian szczelinowych. Dla umożliwienia prac zostaną zainstalowane stalowe rozpory pomiędzy ścianami – opisuje rzecznik.

Istniejąca ściany pomiędzy stacjami I i II linii na poziomie antresoli będzie wycinana. – Ta ingerencja będzie zminimalizowana najprawdopodobniej do wygrodzenia części hali odpraw stacji I linii – wyjaśnia WItczyński. Podobnie będzie z wyprowadzeniem łącznika przesiadkowego na peron I linii. – W czasie tych prac nie będzie konieczności wyłączania całej stacji – zapewnia rzecznik wykonawcy.

Na stacji Świętokrzyska pasażerowie będą mogli przesiadać się między I a II linią poprzez rozbudowaną antresolę lub bezpośrednim łącznikiem między peronami. Korytarz przesiadkowy połączy południowy kraniec peronu I linii (w kierunku Kabat) z zachodnim krańcem peronu II linii (w kierunku Woli).

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Metro Świętokrzyska. Wejście "odkształcone" i zamknięte

Zintegrowany transport

Warszawa. Metro Świętokrzyska. Wejście "odkształcone" i zamknięte

Jakub Dybalski 24 kwietnia 2019

Pierwsze ulice nad metrem otwarte. Teraz pora na Targową

II linia metra

Pierwsze ulice nad metrem otwarte. Teraz pora na Targową

wu, Rynek Kolejowy 01 października 2014

Warszawa. Świętokrzyska zabetonowana. Gdzie miejsce na zieleń?

II linia metra

Warszawa. Świętokrzyska zabetonowana. Gdzie miejsce na zieleń?

ju, Transport-Publiczny.pl 06 października 2014

Metro: Stacja Świętokrzyska multimedialna, bezpieczna i oszczędna

II linia metra

Metro: Stacja Świętokrzyska multimedialna, bezpieczna i oszczędna

wu, Transport-publiczny.pl 17 października 2014

Metro: Następna stacja Świętokrzyska (zdjęcia)

Fotorelacje

Metro: Następna stacja Świętokrzyska (zdjęcia)

wu, Rynek Kolejowy 23 listopada 2014

Metro: Świętokrzyska już z nowymi oznaczeniami. Jeden system dla całego metra

Fotorelacje

Zobacz również:

Warszawa. Metro Świętokrzyska. Wejście "odkształcone" i zamknięte

Zintegrowany transport

Warszawa. Metro Świętokrzyska. Wejście "odkształcone" i zamknięte

Jakub Dybalski 24 kwietnia 2019

Pierwsze ulice nad metrem otwarte. Teraz pora na Targową

II linia metra

Pierwsze ulice nad metrem otwarte. Teraz pora na Targową

wu, Rynek Kolejowy 01 października 2014

Warszawa. Świętokrzyska zabetonowana. Gdzie miejsce na zieleń?

II linia metra

Warszawa. Świętokrzyska zabetonowana. Gdzie miejsce na zieleń?

ju, Transport-Publiczny.pl 06 października 2014

Metro: Stacja Świętokrzyska multimedialna, bezpieczna i oszczędna

II linia metra

Metro: Stacja Świętokrzyska multimedialna, bezpieczna i oszczędna

wu, Transport-publiczny.pl 17 października 2014

Metro: Następna stacja Świętokrzyska (zdjęcia)

Fotorelacje

Metro: Następna stacja Świętokrzyska (zdjęcia)

wu, Rynek Kolejowy 23 listopada 2014

Metro: Świętokrzyska już z nowymi oznaczeniami. Jeden system dla całego metra

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5