Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Praga się sypie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Budowa metra przypomniała smutną prawdę o zaniedbaniu praskich kamienic przy Targowej. Większość z nich już wcześniej, przed rozpoczęciem prac się sypała – budowa w dużej mierze pogłębia istniejące uszkodzenia.

Budowa stacji Dworzec Wileński rozpoczęła się 15 sierpnia 2012 r. Wkrótce mieszkańcy kamienic przy Targowej zaczęli skarżyć się na pęknięcia i inne szkody wywołane przez prowadzone prace.

W 2007 i 2010 r. Instytut Techniki Budowlanej przygotował karty katalogowe (czyli metryczki z opisem stanu obiektu) dla wszystkich budynków znajdujących się w strefie oddziaływania budowy metra. Eksperci mieli zastrzeżenia do większości starych praskich kamienic. Stan budynków przy Targowej 15, 63, 67, 70 określono jako niezadowalający (czwarty w 5-stopniowej skali ITB). Natomiast stan budynków Targowa 65, 69/71, 72 (CH Wileńska), 83 i 84 określono jako bardzo dobry, dobry i dość dobry. Przy czym trzy z nich to obiekty nowe lub powojenne. 

Metro Warszawskie przypomina, że w związku z budową stacji Dworzec Wileński oraz wzdłuż tunelów do niej prowadzących zamontowano 917 urządzeń monitoringu. Odczyty z nich na bieżąco są przesyłane do centrum monitorowania, co umożliwia natychmiastową reakcję w sytuacji wystąpienia zagrożenia. Zgodnie z kontraktem w przypadku każdego zgłoszenia uszkodzeń wykonawca przeprowadza ekspertyzę wyjaśniającą i przystępuje do napraw.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Skarżą się na zniszczenia, ale wykonawcy do naprawy nie wpuŚcili

II linia metra

Metro: Skarżą się na zniszczenia, ale wykonawcy do naprawy nie wpuŚcili

wu, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2013

Metro: Mieszkańcy nie chcą urządzeń pomiarowych

II linia metra

Metro: Mieszkańcy nie chcą urządzeń pomiarowych

wu, Rynek Kolejowy 31 stycznia 2013

Metro: Naprawy w praskich kamienicach

II linia metra

Metro: Naprawy w praskich kamienicach

wu, Rynek Kolejowy 01 lutego 2013

Metro: Kolejne problemy na Pradze

II linia metra

Metro: Kolejne problemy na Pradze

wu, Rynek Kolejowy 14 lutego 2013

Metro: Mieszkańcy z zagrożonych lokali przeprowadzą się do hotelu

II linia metra

Metro: Utrudnienia na Targowej w związku z przejściem tarczy

II linia metra

Zobacz również:

Metro: Skarżą się na zniszczenia, ale wykonawcy do naprawy nie wpuŚcili

II linia metra

Metro: Skarżą się na zniszczenia, ale wykonawcy do naprawy nie wpuŚcili

wu, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2013

Metro: Mieszkańcy nie chcą urządzeń pomiarowych

II linia metra

Metro: Mieszkańcy nie chcą urządzeń pomiarowych

wu, Rynek Kolejowy 31 stycznia 2013

Metro: Naprawy w praskich kamienicach

II linia metra

Metro: Naprawy w praskich kamienicach

wu, Rynek Kolejowy 01 lutego 2013

Metro: Kolejne problemy na Pradze

II linia metra

Metro: Kolejne problemy na Pradze

wu, Rynek Kolejowy 14 lutego 2013

Metro: Mieszkańcy z zagrożonych lokali przeprowadzą się do hotelu

II linia metra

Metro: Utrudnienia na Targowej w związku z przejściem tarczy

II linia metra

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5