Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Prace w łączniku technicznym na ukończeniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Łącznik techniczny, którym pociągi będą przejeżdżać pomiędzy liniami metra, to najbardziej zaawansowany odcinek tunelowy na budowie II linii. Ułożone torowisko nie jest jeszcze jednak fizycznie połączone z I linią metra. Jak zapewnia wykonawca wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem i nie ma zagrożenia dla terminu zakończenia inwestycji.

Łącznik torowy między liniami metra będzie w przyszłości pełnił niezwykle istotną rolę. – To miejsce, w którym pociągi w trybie technicznym będą mogły przejeżdżać z I na II linię metra. Będzie to pierwszy odcinek, którym pojadą pociągi zasilające II linię metra – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro. Prace w tym miejscu są już na ukończeniu. – Torowisko w łączniku jest już gotowe w docelowej geometrii, mamy na ścianach kanały pod instalacje. W torowisku samym brakuje trzeciej szyny do zasilania pociągów. Wszystkie inne elementy są wykonane – mówi Witczyński.

Torowisko w łączniku nie jest jeszcze fizycznie podłączone z układem torowym I linii metra. Wpierw muszą zostać zakończone prace w szybie demontażowym, do którego docierała tarcza drążąca łącznik. – Musimy wykonać konstrukcję samego przejazdu przez środek szybu demontażowego. Widać już zbrojenia pod ten korytarz. Po zakończeniu tych prac konstrukcyjnych będzie kontynuowane wylewanie podtorza i instalacja torowiska – informuje Mateusz Witczyński. Nastąpi to niedługo, jeszcze w tym roku. Do wykonania są trzy sekcje torowiska – samo wykonanie podtorza zajmie dwa i pół tygodnia, a prace przy torowisku powinny potrwać około tygodnia.

Duży nacisk kładziony jest na ochronę przed emisją drgań do otoczenia. – Jest to torowisko wykonane w najnowszej technologii – podwójnie izolowane przed wibracjami i hałasem. Pierwsza izolacja położona jest na podtorzu –  mówi Mateusz Witczyński. Maty wibroizolacyjne zostały ułożone na dolnej części obudowy tunelu, zanim rozpoczął się montaż pierwszych elementów podtorza. Funkcję tłumiącą drgania spełniać będą także podkłady blokowe. – Każdy element podtrzymujący torowisko osadzony jest w swoistym amortyzatorze, aby na obudowę tunelu nie przenosiły się ani hałas, ani wibracje – opisuje Witczyński.

Teren czynnej pierwszej linii i budowanej drugi linii metra jest oddzielony tymczasową ścianą. – To ściana modułowa, która jest zrobiona tylko i wyłącznie po to, by w trakcie funkcjonowania metra I linia była zamkniętym obiektem. Ściana zostanie zdemontowana w momencie, w którym Metro Warszawskie przejmie centralny odcinek do użytku – wyjaśnia Witczyński. Ściana ma oddzielać strefy administrowane przez Metro Warszawskie (czynna I linia metra) oraz wykonawcę (budowana II linia metra).

Układ torowy stacji Centrum został, w czasie wakacyjnego zamknięcia, przebudowany na potrzeby przyszłego połączenia z II linią. Przejazd pomiędzy torami szlakowymi I linii został przełożony, by pociągi jadące z Kabat mogły swobodnie wjechać na łącznik torowy – bez konieczności manewrowania na stacji Centrum i dwukrotnej zmiany czoła. Położone są też zwrotnica oraz odcinek toru w kierunku łącznika z II linią.

Wykonawca jednocześnie zapewnia, że nie ma żadnych zagrożeń dla obowiązującego terminu zakończenia inwestycji. – Prace, które w tej chwili są wykonywane, postępują zgodnie z planem. nie ma w tej chwili żadnych znaków, które wskazywałyby na to, że termin końca września 2014 r. mógłby nie zostać dotrzymany – mówi Mateusz Witczyński.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5