Metro Warszawskie zapowiada, że na dniach zostaną podpisane pierwsze umowy z najemcami lokali handlowo-usługowych na II linii metra. W sumie spółka ma do rozdysponowania 47 lokali na siedmiu nowych stacjach.
W sumie na siedmiu stacjach centralnego odcinka II linii metra przewidziano 51 lokali, z czego cztery są już zajęte przez punkty obsługi pasażera ZTM. Łączna przestrzeń handlowo-usługowa wynosi 2500 m kw., co o połowę zwiększa dostępną powierzchnię handlową w metrze.
Termin składania ofert na pozostałe lokale na II linii upłynął 11 marca br. Zgodnie ze specyfikacją niektóre lokale zarezerwowano na potrzeby piekarni, usług ekspresowych czy sklepów typu convenience. Pod pojęciem usług ekspresowych rozumie się usługi szewskie, ślusarskie (dorabianie kluczy, sprzedaż zamków), ksero, wyrabianie pieczątek, usługi fryzjerskie i kosmetyczne/ wizażu, pralnicze, zegarmistrzowskie, krawieckie, kuśnierskie, pocztowe i zakłady fotograficzne. Sklepy typu convenience prowadzą sprzedaż artykułów spożywczych oraz przemysłowych, artykułów tytoniowych, prasy itp.
Wpłynęło łącznie ok. 190 zgłoszeń od potencjalnych najemców. Spółka miała, zgodnie z regulaminem, 21 dni na rozstrzygnięcie postępowania. Lista zwycięzców nie jest na razie ogłaszana. – Postępowanie jest już na ostatniej prostej. Wybrano oferty, Zarząd Metra je zaakceptował i teraz rozsyłamy informacje do oferentów. Jeśli potwierdzą, że w dalszym ciągu są zainteresowani, to zostaną zaproszeni na podpisanie umowy najmu lokalu. Informacja do oferentów jest wysyłana drogą pocztową, więc to niestety trwa – mówi Cyryl Wojewódzki z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego.
Jak informuje Metro, formalności potrwają prawdopodobnie do końca kwietnia. – Pierwsze umowy powinny być podpisywane na dniach – zaznacza Wojewódzki.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl