Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Metro metodą odkrywkową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-03-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Życie Warszawy, 15 marca 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Metro metodą odkrywkową
350 mln zł chcą zaoszczędzić władze Warszawy budując metro metodą odkrywkową.

Metr tunelu drążonego przez górników kosztuje 200 tys. zł - mówi Michał Wrzosek, rzecznik Metra. - Budowany metodą odkrywkową jest o połowę tańszy.
Decyzja już zapadła: od stacji Park Kaskada do Młocin szlak dla pociągów mają robić koparki i buldożery. Będzie taniej i, jak zapewnia Michał Wrzosek, nieco szybciej. - Do Młocin pasażerowie dojadą na przełomie 2007 i 2008 roku - zapewnia.
- Chcemy, aby cały "odkrywkowy" odcinek budowała jedna firma. Górnicy, jeśli chcą, mogą stawać oczywiście do przetargu.
Henryk Złocki, dyrektor PRG Metro, twierdzi, że kalkulacja oszczędności jest błędna.
- A kto policzy tony ziemi, wywożone na ciężarówkach? - pyta. - Kto policzy koszt, jaki poniosą kierowcy, zmuszeni do objazdów zamkniętych odcinków dróg? Kto zapłaci za naprawę zniszczonych od ruchu ciężarówek jezdni? To przecież też są koszty
- mówi, dyrektor, który nie ukrywa, że jeżeli jego firma nie wygra przetargu, wówczas grozi jej plajta.
Metro chce zaś oszczędzać na wszystkim. Nie liczmy więc na jakieś ekstrawagancje na kolejnych stacjach. Ostatnią dwupoziomową stacją będzie Marymont. Schody ruchome, windy i szeroki na 10 metrów peron - czyli podobnie, jak na znanym warszawiakom odcinku. Kolejne przystanki będą już ascetyczne. Np. na przystanku Kaskada hala odpraw zlokalizowana zostanie na górze. Podobnie na Bielanach i w Wawrzyszewie. Tylko na Młocinach jedna z hal odpraw pasażerów, północna, znajdzie się pod ziemią. Ostatnie przystanki metra zostaną wyposażone w dwa, za to węższe, perony. Oszczędności nie dotkną jednak udogodnień dla niepełnosprawnych.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5