Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Budowa stacji Powiśle częściowo specjalnie zalana. Trudna sytuacja

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu,jm / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Budowa stacji Powiśle częściowo specjalnie zalana. Trudna sytuacja
Po wycieku wody prace na budowie stacji metra Powiśle zostały wstrzymane. Wykonawca zalał część konstrukcji dla zrównoważenia ciśnień. Na razie nie wiadomo, jak dalej prowadzona będzie budowa obiektu.

Problematyczny okazał się 7-metrowy odcinek budowy, ok. siedem metrów pod zachodnim tunelem Wisłostrady, łączący dwie części budowanej stacji Powiśle. W poniedziałek wieczorem pracownicy wykonawcy zauważyli przedostającą się na plac budowy wodę z nieznanego podziemnego cieku. Ewakuowano pracowników i część maszyn. Wkrótce woda pod dużym ciśnieniem wdarła się na budowę, zalewając też pozostawiony sprzęt. Ze względów bezpieczeństwa zadecydowano o awaryjnym zamknięciu tunelu Wisłostrady i Mostu Świętokrzyskiego.

Na razie prace przy budowie stacji Powiśle są wstrzymane. – Stacja w części została zalana wodą dla zrównoważenia ciśnień, żeby przeciekająca woda nie wypłukiwała dalej podłoża – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Jak wskazuje, wcześniejsze badania geologiczne nic w tym miejscu nie wykazały. – Jezioro mogło pojawić się w dowolnej chwili, budujemy w starorzeczu – mówi Malawko.

Na razie nie wiadomo co dalej z pracami na budowie Powiśla. – Tym zajmuje się wykonawca, wybrany w formule projektuj i buduj. Jednak w celu jego wsparcia i jak najszybszego rozwiązania problemu i ustalenia środków zaradczych zaprosiliśmy do pomocy trzy instytuty – mówi rzecznik Metra. Opinie specjalistów z Instytutu Dróg i Mostów, Politechniki Warszawskiej i Instytutu Techniki Budowlanej mają dać odpowiedzi na pytania w jaki sposób kontynuować budowę, w jaki sposób zabezpieczyć tunel i czy w wyniku wypłukiwania tunel Wisłostrady będzie stabilny.

Na powagę sytuacji zwracają też specjaliści. Jan Jakiel, prezes SISKOM-u, wskazuje na zaniedbania przy projektowaniu i budowie metra. – Można było przewidzieć obecne problemy. Pierwsze, co robi się przy tego typu inwestycji, to sprawdzenie map historycznych. A w tym miejscu przebiegał potok Świętokrzyski, który spływał ze skarpy – zauważa Jakiel. Prezes SISKOM-u uważa, że problemy są praktycznie nie do zatrzymania i zagrażają całej budowie metra – Teraz budowniczowie zalali to miejsce, a więc ustabilizowali ciśnienie. Ale prędzej czy później wyciek znowu się zacznie. Można ewentualnie zamrozić ściany, jak podczas budowy w Amsterdamie, ale to olbrzymie koszty ściągnięcia urządzeń – mówi. Rzecznik Metra wskazuje też jednak na inne metody – m.in. podbudowanie specjalnym betonem wiążącym w wodzie.

Wiadomo na razie, że w najbliższym czasie, w ciągu maksymalnie kilku dni, otwarty zostanie Most Świętokrzyski. Dłużej może potrwać zamknięcie Wisłostrady. Miasto przygotowuje plan objazdowy – nie jest to łatwym zadaniem, gdyż wiele równoległych ulic i tak jest już zamkniętych w związku z budową metra. Ratusz zaleca kierowcom korzystanie z tras objazdowych ulicami Solec – Dobra, Browarna – Topiel – Kruczkowskiego – Rozbrat – Myśliwiecka lub Wybrzeże Szczecińskie i mostem Poniatowskiego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5