Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Metro: Będzie więcej bramek na Ratuszu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ruszyły prace przy przebudowie antresoli na stacji metra A-15 Ratusz Arsenał. Dla zmniejszenia tłoku i kolejek pojawi się więcej bramek od obciążonej południowej strony. 

Stacja Ratusz, będąca ważnym punktem przesiadkowym, od dawna cierpi na problemy z tłokiem. W wyniku przesunięcia stacji na północ od pl. Bankowego i al. „Solidarności” jej południowa głowica jest nadmiernie obciążona. W godzinach szczytu tworzą się często zatory przed wejściem do strefy biletowej. Obecnie pasażerów w tej części stacji obsługuje siedem bramek, z czego zazwyczaj cztery służą osobom wchodzącym.

Łącznie, w wyniku przebudowy, na stacji pojawi się pięć nowych bramek (turniketów). – Zrobione są już przepusty. W tej chwili wykonawca kładzie okablowanie. Prace powinny zakończyć się do końca września – mówi Anna Bartoń z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Południową halę odpraw, przy okazji montażu bramek, czekają większe zmiany. Od strony placu Bankowego pasażerowie zyskają trzy nowe bramki po wschodniej stronie wejścia do strefy biletowej. Zajmą one całą wolną przestrzeń pomiędzy dotychczasową linią bramek a kioskiem – w miejscu obecnego przejścia na wschodni pasaż handlowy. Jako że strefa biletowa wchłonie część przejścia ogólnodostępnego, szklana ściana, poprowadzona między bramkami a schodami i dzieląca do tej pory obie strefy, nie będzie już potrzebna i zostanie rozebrana. Dwie bramki znajdą się po drugiej stronie hali odpraw, na wysokości schodów – dla osób wchodzących lub wychodzących do i z pasażu handlowego. Punkty usługowe i handlowe zostały przebudowane tak, żeby wyjścia z nich były w strefie ogólnodostępnej.

Czy dodatkowe bramki faktycznie rozwiążą kwestię tłoku na Ratuszu? Wydaje się, że największy problem stanowią i tak wąskie schody na peron, nieprzystosowane do takiej liczby pasażerów. Jednak – jak oceniają urzędnicy – po otwarciu II linii metra liczba osób przesiadających się na Ratuszu powinna spaść.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5