Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Aby zbudować przejście, wcale nie trzeba zamykać Średnicy na cztery miesiące

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Aby zbudować przejście, wcale nie trzeba zamykać Średnicy na cztery miesiące
Projekt budowlany stacji C-14 Stadion zakłada budowę przejścia podziemnego na drugą stronę nasypu kolejowej linii średnicowej. Budowniczowie metra chcieli ją zamknąć aż na cztery miesiące. Specjaliści podpowiadają: można to zrobić znacznie szybciej.

O problemach z budową przejścia na Stadionie pisaliśmy w okolicach połowy marca, niedawno tematem zajęła się też Gazeta Stołeczna. Wykonawca metra chciał wyłączenia ruchu na wszystkich torach tej kluczowej trasy kolejowej, wyjaśniając to stanem nasypu. Jednak na tak długi paraliż nie zgodzili się kolejarze i zaproponowali etapowe wyłączanie torów oraz wykorzystanie innych planowych zamknięć. Natomiast nasi czytelnicy zastanawiali się, czy inwestycji nie da się zrealizować znacznie szybciej.

Propozycja wykonawcy metra zaskoczyła też specjalistów z branży budowlanej. –  Naszym zdaniem przedstawiony w prasie planowany czas zamknięcia linii średnicowej jest długi i mógłby zostać ograniczony poprzez zastosowanie nowoczesnych metod budowy, na przykład z użyciem elementów prefabrykowanych – mówi Andrzej Kasprzak z firmy Mosty Gdańsk.

Kasprzak powołuje się przy tym na doświadczenie firmy, którą reprezentuje, w realizacji podobnych przedsięwzięć. – Jedną z możliwości mogłoby być zastosowanie technologii nasuwania tunelu – podpowiada Andrzej Kasprzak. Taką metodę – według projektu firmy Mosty Gdańsk – wykorzystano przy budowie tunelu pod linią kolejową Warszawa – Kunowice w ciągu ulicy Nowolazurowej w Warszawie. Zadanie realizował Strabag przy współpracy z firmą Freyssinet, która odpowiedzialna była za dostarczenie i zrealizowanie technologii nasuwania. – Dzięki takiemu rozwiązaniu udało nam się skrócić okres zamknięcia linii kolejowej do jedynie dwóch tygodni – podkreśla Kasprzak.

Przedstawiciel firmy Mosty Gdańsk zastrzegają, że sugestie oparte są na szczątkowych informacjach – bez dostępu do dokumentacji projektowej nie da się wybrać technologii ani oszacować czasu realizacji inwestycji. Tymczasem problem budowy przejścia cały czas pozostaje nierozwiązany – do tej pory nie zapadły żadne wiążące ustalenia w tej sprawie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komunikacja na Turniej Polish Masters we Wrocławiu

Zintegrowany transport

Komunikacja na Turniej Polish Masters we Wrocławiu

MPK Wrocław 19 lipca 2012

Metro: Stadion bez przejścia na drugą stronę linii średnicowej

II linia metra

Metro: Z wizytą na stacji Stadion

Fotorelacje

Metro: Z wizytą na stacji Stadion

wu, Rynek Kolejowy 18 lipca 2013

Metro: Na Stadionie testują sufity

II linia metra

Metro: Na Stadionie testują sufity

wu, Rynek Kolejowy 07 października 2013

Metro: Następna stacja Stadion Narodowy (zdjęcia)

Fotorelacje

Metro: Następna stacja Stadion Narodowy (zdjęcia)

wu, Rynek Kolejowy 12 listopada 2014

Ekran akustyczny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora

II linia metra

Ekran akustyczny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora

wu, Transport-publiczny.pl 20 stycznia 2015

Zobacz również:

Komunikacja na Turniej Polish Masters we Wrocławiu

Zintegrowany transport

Komunikacja na Turniej Polish Masters we Wrocławiu

MPK Wrocław 19 lipca 2012

Metro: Stadion bez przejścia na drugą stronę linii średnicowej

II linia metra

Metro: Z wizytą na stacji Stadion

Fotorelacje

Metro: Z wizytą na stacji Stadion

wu, Rynek Kolejowy 18 lipca 2013

Metro: Na Stadionie testują sufity

II linia metra

Metro: Na Stadionie testują sufity

wu, Rynek Kolejowy 07 października 2013

Metro: Następna stacja Stadion Narodowy (zdjęcia)

Fotorelacje

Metro: Następna stacja Stadion Narodowy (zdjęcia)

wu, Rynek Kolejowy 12 listopada 2014

Ekran akustyczny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora

II linia metra

Ekran akustyczny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora

wu, Transport-publiczny.pl 20 stycznia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5