Partnerzy serwisu:
Innowacje

Medcom zaprezentuje na targach InnoTrans najnowszą energolektronikę w technologii SiC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Autor:

Medcom

Data publikacji:
23-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Medcom

Podziel się ze znajomymi:

W dniach 24-27 września br. odbędzie się 14. edycja tragów InnoTrans, największego w Europie wydarzenia poświęconego transportowi publicznemu. W tym roku Medcom zaprezentuje w Berlinie najnowsze, energooszczędne rozwiązania dla wszystkich typów pojazdów szynowych oraz autobusów elektrycznych i wodorowych. Wszystkie oparte są na technologii węglika krzemu (SiC).

Od 36 lat Medcom rozwija technologie optymalizujące zużycie energii, w tym od ponad 10 lat innowacyjne rozwiązania dla transportu publicznego bazujące na węgliku krzemu. Już w 2018 roku firma uruchomiła seryjną produkcję systemów napędowych SiC. Od tego czasu — w oparciu o technologię węglika krzemu — dostarczyła kilka tysięcy przekształtników, które znalazły zastosowanie w energooszczędnych autobusach elektrycznych i wodorowych, trolejbusach, tramwajach, pociągach metra, wagonach pasażerskich, EZT-ach i lokomotywach. Ich wykorzystanie w pojazdach transportu publicznego zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność, a tym samym niskie zużycie energii przy dużo mniejszej wadze i gabarytach urządzeń.

— Medcom ma prawdopodobnie najdłuższe doświadczenie z technologią węglika krzemu wśród światowych producentów energoelektroniki, a pojazdy z naszymi urządzeniami poruszają się obecnie po drogach i torach w ponad czterdziestu krajach na sześciu kontynentach. Już dziś generują one połowę naszej sprzedaży, a w ciągu najbliższych kilku lat planujemy zwiększyć ten udział do 70-80 proc. — mówi Joanna Nichthauser, dyrektor komunikacji marketingowej Medcomu — Nasze urządzenia SiC już od kilku lat wykorzystywane są we wszystkich typach pojazdów transportu publicznego i w każdym przypadku zapewniają wyższą efektywność energetyczną oraz niższe koszty eksploatacji. Dodatkowo, dzięki temu, że są mniejsze i lżejsze od tradycyjnych komponentów, dają konstruktorom zdecydowanie większą elastyczność w projektowaniu pojazdów — dodaje.

Co Medcom zaprezentuje w Berlinie?

Energooszczędne rozwiązania Medcom każdego roku trafiają do ponad tysiąca pojazdów transportu publicznego na całym świecie. Część z nich zostanie zaprezentowana 24-27 września na targach InnoTrans w Berlinie. Na stoisku Medcom (stoisko 255, hala 17) będzie można zobaczyć cztery kategorie urządzeń:

  • Zasilacze buforowe
Zasilacze do pojazdów szynowych, bazujące na technologii węglika krzemu, wykorzystywane są w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, lokomotywach, wagonach pasażerskich, pociągach metra i tramwajach. Na stoisku Medcom zostanie pokazany także zasilacz dla platformy wagonów pasażerskich zaprojektowany dla Siemens Mobility US, który jest częścią urządzenia EEB (Electric Equipment Box) zasilającego wagony pasażerskie oraz ładującego baterie zasilania awaryjnego. Wagony wyposażone w to rozwiązanie są obecnie eksploatowane w Kanadzie i w USA.

  • Przetwornice ogniw paliwowych
Przetwornice ogniw paliwowych w technologii SiC wykorzystywane w elektrycznych zespołach trakcyjnych, a także wodorowych autobusach Solaris Urbino nE12 H2 i nE18 H2. Solaris Urbino 18 hydrogen z systemem napędowym Medcom został ogłoszony autobusem roku 2025 przez międzynarodowe jury Bus of the Year. Jest to pierwszy autobus napędzany wodorem, który otrzymał to wyróżnienie.

  • Tramwajowy system napędowy
System napędowy i system odzysku energii do tramwajów w technologii SiC został zastosowany m.in. w tramwajach Hyundai Rotem dla Warszawy, co pozwoliło osiągnąć ekstremalnie wysokie wskaźniki w zakresie energooszczędności. Szczegółowa analiza danych uzyskanych z eksploatacji pojazdów w warunkach rzeczywistych na przestrzeni 12 miesięcy wykazała, że tramwaje z energoelektroniką Medcom zużywają prawie 40% mniej energii niż pojazdy wykorzystywane do tej pory przez Tramwaje Warszawskie.

  • Przetwornice pomocnicze
Przetwornice pomocnicze w technologii SiC wykorzystane m.in. w pociągach metra oraz wagonach pasażerskich dla kolei dużych prędkości. Są one pierwszym zastosowaniem technologii węglika krzemu w KDP w Europie, a także całkowicie nową konstrukcją Medcomu, która wyznacza najwyższy standard w zakresie sprawności oraz rozmiarów przetwornic wielosystemowych.

Dodatkowo na zewnętrznym obszarze wystawienniczym zostaną zaprezentowane pojazdy wyposażone w energoelektronikę Medcom:

  • NEWAG – GRIFFIN E4MSUa
GRIFFIN E4MSUa to najnowsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna, która w trakcie jazd próbnych osiągnęła prędkość 240 km/h! Falowniki i przetwornice w technologii SiC od Medcom, w które został wyposażony pojazd, są nie tylko energooszczędne, ale zostały również zoptymalizowane pod kątem masy. To właśnie m.in. dzięki temu lokomotywa jest najlżejszą w swojej klasie.

  • FPS H. Cegielski – wagon typu Z1B
Prezentowany na Innotrans wagon typu Z1B to pierwszy efekt prac realizowanych przez FPS H. Cegielski dla PKP Intercity. Został on wyposażony w wielosystemową przetwornicę wagonową oraz rejestrator zdarzeń od Medcomu.

— Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska na targach Innotrans. To nie tylko doskonała okazja do tego, aby zapoznać się z naszymi najnowszymi, energooszczędnymi rozwiązaniami dla transportu publicznego, ale także porozmawiać z naszymi inżynierami. Chętnie opowiemy Państwu o naszych najnowszych rozwiązaniach oraz wdrożeniach – zaprasza Joanna Nichthauser.

Więcej informacji na temat obecności Medcom na targach Innotrans 2024 można znaleźć pod adresem: medcom-innotrans.com
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Prawo i polityka

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 23 września 2024

Jaki tabor kolejowy i tramwaje zobaczymy na Innotrans 2024?

Tabor i technika

Recaro Rail planuje zaprezentować nowy fotel na Innotrans

Biznes

Recaro Rail planuje zaprezentować nowy fotel na Innotrans

inf. pras. RECARO Rail 18 września 2024

Alstom Avelia Horizon na Innotrans 2024.

Tabor i technika

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Zasilanie made in Poland dla wąskotorowej kolei w Alpach

Infrastruktura

Zasilanie made in Poland dla wąskotorowej kolei w Alpach

inf. pras. inPlus Media/ABB 31 sierpnia 2024

Zobacz również:

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Prawo i polityka

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 23 września 2024

Jaki tabor kolejowy i tramwaje zobaczymy na Innotrans 2024?

Tabor i technika

Recaro Rail planuje zaprezentować nowy fotel na Innotrans

Biznes

Recaro Rail planuje zaprezentować nowy fotel na Innotrans

inf. pras. RECARO Rail 18 września 2024

Alstom Avelia Horizon na Innotrans 2024.

Tabor i technika

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Zasilanie made in Poland dla wąskotorowej kolei w Alpach

Infrastruktura

Zasilanie made in Poland dla wąskotorowej kolei w Alpach

inf. pras. inPlus Media/ABB 31 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5