Nowoczesne napędy firmy MEDCOM na napięcie 600 V= są stosowane w wielu nowoczesnych tramwajach jeżdżących po polskich torach.
Nowoczesne napędy na napięcie 600 V= są stosowane w:
• niskopodłogowych tramwajach typu 120N i 122N (420 kW),
• niskopodłogowych tramwajach typu 121N (420 kW),
• modernizowanych tramwajach typu 204WrAs (200 kW),
• tramwajach z częścią niskiej podłogi typu 205WrAs (200 kW),
Asynchroniczny napęd w wagonie tramwaju 205WrAs z częścią niskiej podłogi (cztery falowniki o mocy po 100 kW) umożliwia zasilanie ośmiu osi przy wykorzystaniu silników asynchronicznych o mocy 50 kW każdy. W układzie zastosowano również dwie statyczne przetwornice o mocy 5 kW. Nadrzędny mikroprocesorowy sterownik wagonu, zapewniający sterowanie pracą zarówno falownika jak i hamulców szczękowych oraz szynowych, współpracuje z przednim i tylnym pulpitem wagonu „A” oraz ze sterownikiem nadrzędnym wagonu „B”.

Tramwaj WrAs205 z napędem asynchronicznym
Asynchroniczny napęd w niskopodłogowym wagonie tramwaju 120N, 121N i 122N (cztery falowniki o mocy po 105 kW) umożliwia zasilanie czterech osi przy wykorzystaniu silników asynchronicznych o mocy 105 kW każdy. W układzie zastosowano również dwie statyczne przetwornice o mocy 18 kW i 60 kW. Wszystkie podzespoły układu napędowego (z wyjątkiem silników) zostały zlokalizowane w szczelnych obudowach na dachu wagonu.

Tramwaj 120N z napędem asynchronicznym dla Warszawy

Tramwaj 121N z napędem asynchronicznym dla Elbląga