Partnerzy serwisu:
Pasażer

Męczarnia w dojazdach koleją do Berlina trwa nadal. Z winy DB

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Męczarnia w dojazdach koleją do Berlina trwa nadal. Z winy DB
fot. Ł. MalinowskiPrzesiadka z komunikacji zastępczej we Frankfurcie
Deutsche Bahn po raz drugi postanowiło zaskoczyć pasażerów pociągów z Polski do Berlina wydłużeniem obowiązywania komunikacji zastępczej. DB podjęło decyzję z dnia na dzień, zaskakując pasażerów PKP Intercity.

Obraz realizacji wlekących się latami, z kilkumiesięcznymi przerwami, prac na odcinku od Frankfurtu do Berlina, jest dramatyczny. Strona niemiecka ma problemy z organizacją tak prostej rzeczy jak komunikacja zastępcza o czym pisaliśmy kilka dni temu i w ubiegłym roku.

Prace przy torach niezakończone

Po raz kolejny zdarza się też sytuacja, że polski operator PKP Intercity, który odpowiada za wystawienie lokomotywy i wagonów na połączenia z Warszawy, Gdyni i Krakowa do Berlina, jest z dnia na dzień zaskakiwany nagłą informacją o tym, że prace przy torach pod Berlinem nie zakończyły się i pasażerów trzeba przesadzić do autobusów.

Tym razem stało się to dwa razy: najpierw pociągi miały mieć możliwość bezpośredniej jazdy do Berlina 4 października w piątek, później 7 października w poniedziałek. Nic takiego się nie stało i pasażerowie wciąż muszą wysiadać we Frankfurcie nad Odrą i do Berlina jechać autobusami. To wydłuża ich podróż o godzinę. Teraz DB informuje, że bezpośrednia jazda bez ZKA będzie możliwa od 9 października. Nieoficjalnie wiemy, że PKP Intercity z rezerwą traktuje te deklaracje.

Za chaos odpowiada Deutsche Bahn

Ponadto DB ma problem ze zgromadzeniem odpowiedniej liczby autokarów turystycznych do dwugodzinnej podróży i w ostatnich dniach, w momentach szczytów przewozowych, zaczęło wysyłać w trasę autobusy miejskie, bez toalet, co nie ma to jednak większego znaczenia, bo kierowcy turystycznych pojazdów często zamykali toalety nawet jeśli się one były na pokładzie.

Co więcej, komunikat o prowadzonych na odcinku Frankfurt Oder – Berlin pracach w ogóle zniknął ze strony DB i niemiecki przewoźnik udaje sam przed sobą, że nic tam się nie dzieje. Bardzo trudno znaleźć więc informację o autobusach zastępczych. Ani słowa natomiast nie znajdziemy o tym, że podróż z Frankfurtu nad Odrą do Berlina jest możliwa z wykorzystaniem pociągów RE1 i S-Bahn (z przesiadką w Erkner), mimo, że nasza redakcja zwracała DB uwagę na ten problem (konduktorzy niemieccy akceptują bilety międzynarodowe w pociągach RE1).

Komunikat PKP Intercity dotyczący zmian w rozkładzie jest tutaj.

Zmarnowana szansa na szybszą podróż

Od października, dzięki skróceniu czasu przejazdu po polskiej stronie, pociągi z Warszawy Centralnej do Berlina HBF miały kursować w rekordowym czasie 5 godzin i 5 minut. Z winy strony niemieckiej wciąż nie jest to możliwe. Podróż z przesiadką na autobus we Frankfurcie trwa około godziny i 20 minut dłużej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5