Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Mazowsze wycofało połowę swoich projektów z Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
28-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Mazowsze wycofało połowę swoich projektów z Kolej Plus
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe informują o drugim spotkaniu z samorządami na temat zaawansowania Programu Kolej Plus w zakresie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Wycofano kolejne dwa projekty.

Jak czytamy, PLK przedstawiły zagadnienia ważne dla samorządów, a wnioskodawcy przekazali informacje o podjętych działaniach i dotychczasowym zaangażowaniu. Z 76 wniosków, 65 przedsięwzięć jest na etapie przygotowań do ogłoszenia postępowania przetargowego dotyczącego wstępnego studium planistyczno – prognostycznego (opracowywany jest opis przedmiotu zamówienia przez samorządy). Na 11 projektach trwa postępowanie przetargowe. Ponadto dla 38 przedsięwzięć samorządy zabezpieczyły już w budżecie na 2021 r. finasowanie na opracowanie wstępnych studiów planistyczno – prognostycznych. Gestor programu podkreśla, że z każdym tygodniem widać wyraźny wzrost zaangażowania samorządów w działaniach na rzecz realizacji zgłoszonych projektów do Programu Kolej Plus.

Dwa projekty z Mazowsza wycofane

– Cykliczne wideokonferencje Polskich Linii Kolejowych z wnioskodawcami Programu Kolej Plus dostarczają informacji na temat realizacji wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Spotkania są okazją do wymiany doświadczeń np. w przygotowaniu niezbędnych na tym etapie dokumentów. Planujemy także indywidulane spotkania z wnioskodawcami, by sprawnie przebiegał obecny etap Programu Kolej Plus – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Do II etapu Programu Kolej Plus zakwalifikowało się 79 projektów. Jak informuje PKP PLK, trzy zgłoszenia zostały wycofane przez wnioskodawcę. Do wycofanego już wcześniej projektu: „Budowa przystanku Mysłowice Północ na istniejącej linii 138 jako usprawnienie kolejowego połączenia Katowice – Nowy Bieruń (Oświęcim)” dołączyły projekty: „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna” oraz „Odbudowa linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia”. To dwa z czterech projektów zgłoszonych przez samorząd województwa mazowieckiego. Czekamy na stanowisko Urzędu Marszałkowskiego w tej sprawie.

II etap Kolej Plus

W drugim etapie samorządy mają 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.

Ponadto wnioskodawcy pozyskają niezbędne dokumenty, opinie oraz wnioski z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 pary pociągów przez 5 lat. Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.

Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kolej+ dla Jastrzębia-Zdroju i Tychów. Są przetargi

Infrastruktura

Ponad 4 mld zł na Kolej+ na Lubelszczyźnie. Umowy podpisane

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

inf. pras oprac. JM 17 października 2022

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kolej+ dla Jastrzębia-Zdroju i Tychów. Są przetargi

Infrastruktura

Ponad 4 mld zł na Kolej+ na Lubelszczyźnie. Umowy podpisane

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

inf. pras oprac. JM 17 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5