Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mazowieckie jednak chce pociągów po linii S – Ł. PLK przygotuje perony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mazowieckie jednak chce pociągów po linii S – Ł. PLK przygotuje perony
fot. Kasper FiszerDworzec Parysów na linii nr 12
W trakcie prowadzonego przez PKP PLK kompleksowego remontu linii ze Skierniewic do Łukowa zostaną zmodernizowane także przystanki pomiędzy Skierniewicami a Pilawą. Województwo mazowieckie planuje bowiem uruchamiać tam pociągi w relacjach z Warszawy do Pilawy i do Skierniewic. Deklaracja regionu ma charakter wstępny.

Kiedy PKP PLK rozważały w 2017 r. różne warianty modernizacji linii kolejowej nr 12 biegnącej ze Skierniewic do Łukowa, najbardziej prawdopodobne wydawało się przystosowanie jej wyłącznie do potrzeb ruchu towarowego. Władze żadnego z regionów, przez które przebiega tzw. linia S – Ł, nie były bowiem jednoznacznie zainteresowane wznowieniem przewozów pasażerskich, takich planów nie było też w odniesieniu do siatki połączeń dalekobieżnych. Niedawno zarządca infrastruktury ogłosił jednak, że zamierza przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice – Pilawa.

Wszystkie pociągi pojadą do Warszawy

Ma to związek ze zmianą stanowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. – Samorząd województwa wyraził wstępną deklarację uruchomienia połączeń kolejowych na zmodernizowanej linii nr 12 w relacjach Skierniewice – Warszawa oraz Warszawa – Góra Kalwaria – Pilawa. Zarówno województwo łódzkie, jak i województwo lubelskie nie były zaś zainteresowane reaktywacją ruchu pasażerskiego – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy UMWM.

Obecnie nie jest rozważane wprowadzenie kursów relacji Skierniewice – Pilawa, a linia nr 12 ma posłużyć do organizacji sprawnych połączeń miejscowości południowej części Mazowsza ze stolicą. – Czas przejazdu po modernizacji ma być konkurencyjny w stosunku do publicznego transportu drogowego – ocenia nasza rozmówczyni. Wielkość pracy eksploatacyjnej na samej linii nr 12 zaplanowano na ok. 500 tys. km rocznie, co przekłada się na średnio nieco ponad 1350 km dziennie. Pozwoliłoby to na uruchomienie około siedmiu par w każdej z dwóch wskazywanych przez UMWW relacji.

Mazowieckie gotowe współpracować z władzami Lubelszczyzny

Marta Milewska podkreśla, że w 2017 r. PKP Polskie Linie Kolejowe planowały wręcz fizycznie zlikwidować niemal całą infrastrukturę pasażerską. – Demontaż miał objąć wszystkie przystanki za wyjątkiem przystanku Czachówka Wschodniego oraz stacji Góra Kalwaria – mówi. – Decyzja dotycząca modernizacji linii uwzględniająca obsługę ruchu pasażerskiego mogła być podjęta w sytuacji złożenia przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego na terenach, przez które przebiega linia nr 12, wstępnych deklaracji dotyczących reaktywacji przewozów pasażerskich i określenia średniorocznej wielkości pracy eksploatacyjnej – opisuje tryb, w jakim zmieniona została decyzja zarządcy infrastruktury.

Zaznacza ona, że choć do dziś województwo lubelskie nie wyraziło woli uruchamiania pociągów regionalnych na swoim odcinku trasy, jeśli ostatecznie zdecyduje się na taki ruch, możliwa wydaje się współpraca między organizatorami. Przypomnijmy jednak, że dotychczasowe doświadczenia władz samorządowych z Lubelszczyzny w zakresie reaktywacji kursów na „esełce” nie są najlepsze. Ruch prowadzony spalinowymi pojazdami SA134 wznowiony został tam w 2007 r., jednak już w 2008 r. w związku z niewielkim zainteresowaniem podróżnych ponownie go zawieszono.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5