Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
16-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer
fot. Hugh Llewelyn, CC BY-SA 2.0, flickr
W październiku PKP Intercity zamontowało pierwsze kamery monitorujące pracę maszynistów. Wyposażono w nie część jednostek ED250 Pendolino. Docelowo rejestrowana ma być praca załóg obsługujących wszystkie pojazdy spółki, w tym najstarsze lokomotywy EP07.

Od niedawna maszyniści prowadzący pociągi kategorii EIP pracują pod okiem kamer. PKP Intercity zdecydowało się bowiem na instalację urządzeń rejestrujących wnętrze kabin jednostek ED250 Pendolino. Ma to podnieść poziom bezpieczeństwa.

Monitoring nie obejmie pojazdów wypożyczonych

Na razie filmowanie odbywa się tylko w części pojazdów: w ostatnich dniach października kamery pracowały w czterech flagowych jednostkach spółki. – Docelowo będą one w kabinach elektrycznych zespołów trakcyjnych i lokomotyw, tj. we wszystkich pojazdach będących własnością PKP Intercity – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy przewoźnika. Zastrzega, że urządzenia nie pojawią się w pojazdach leasingowanych czy wypożyczonych.

W pierwszej kolejności kamery mają być montowane w pozostałych Pendolino. Wkrótce potem pojawić się mają także w lokomotywach (EP07, EP08, EP09, EU44 i spalinowych). Monitoring obejmie więc również pracę załóg obsługujących najstarsze maszyny we flocie przewoźnika obsługujące połączenia realizowane z niższymi prędkościami.

Zapisy o filmowaniu wprowadzono do regulaminów pracy

Dlaczego narodowy przewoźnik zdecydował się na taką formę kontroli pracy prowadzących? – Do tej pory trudno było ustalić rzeczywisty powód utraty koncentracji przez maszynistę. Monitoring stanowiska umożliwi określenie przyczyn zdarzeń, a także wpłynie na poprawność wykonywanych przez maszynistów obowiązków – tłumaczy nasz rozmówca. Przewiduje on, że w efekcie podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa podróży.

Kamery ustawione mają być tak, by rejestrować wyłącznie wnętrze kabiny. Przedstawiciel PKP Intercity zapewnia, że ich montaż jest zgodny zarówno z kodeksem pracy, jak i z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Odpowiednie zapisy dotyczące monitorowania maszynistów znalazły się też w wewnętrznych regulaminach pracy. – Maszynista ma więc przekazaną informację o możliwości rejestrowania obrazów dla zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – podkreśla Maciej Dutkiewicz.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Pasażer

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Piętrusy dla PKP Intercity: Nie prototyp, a najlepsza usługa

Tabor i technika

Zobacz również:

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Pasażer

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Piętrusy dla PKP Intercity: Nie prototyp, a najlepsza usługa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5