Dziennik „Gazeta Prawna” informuje, że w czwartek wiceminister infrastruktury Andrzej Massel powiedział, iż rząd podjął decyzję o sprzedaży pakietu większościowego PKP Cargo inwestorowi branżowemu, a nie poprzez giełdę. Powodem takiej decyzji jest fakt, że taka forma sprzedaży pozwala na uzyskanie wyższej ceny za akcje spółki.
Decyzja o sprzedaży 50% udziałów + 1 akcja inwestorowi strategicznemu rząd podjął na początku marca 2011 r. Massel poinformował posłów, że taka właśnie forma prywatyzacji zalecana była przez doradcę prywatyzacyjnego. Zaletą takiej formy sprzedaży jest uzyskanie wysokiej ceny sprzedaży akcji w stosunku do innych trybów takich jak np. oferta publiczna. Inny pozytywny aspekt to możliwość negocjowania z inwestorem pakietu inwestycyjnego.
Według Massela PKP Cargo jest gotowe na prywatyzację. W roku 2010 przewoźnik odnotował zysk w wysokości 60,4 mln zł. Rok 2009 przyniósł stratę w wys. 500 mln zł. Firma jest po trzyletnim, głębokim procesie restrukturyzacji, a prognozy na obecny rok są optymistyczne.
Więcej