Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:\"\";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:\"Calibri\",\"sans-serif\";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}
– Działania, które zaplanowałem ze współpracownikami to zarówno te do realizacji w terminie bardzo krótkim, stabilizujące sytuację w zakresie przewozów pasażerskich, jak i w dłuższym. Mamy świadomość, że kolej teraz posiada dużą bezwładność, zmian nie da się wprowadzić z dnia na dzień – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” dr Andrzej Massel, nowy wiceminister infrastruktury, odpowiedzialny za transport kolejowy.
– Większe zmiany nastąpią 1 marca wraz z przewidzianą w regulaminie dostępu do infrastruktury korektą rozkładu jazdy. Będą one ukierunkowane przede wszystkim na urealnienie rozkładów w zakresie czasu przejazdu oferowanych podróżnych – poinformował dr Massel.
– Chcemy uregulować problem nierealnych czasów przejazdów na ciągu Warszawa – Gdynia, jak również spójność rozkładu rocznego i zamknięciowego, jaki jest tam stosowany przy modernizacji linii E65 – dodał.
– Trzeba też dostosować ofertę PKP Intercity do aktualnych możliwości taborowych przewoźnika. Sytuacja szybko nie ulegnie poprawie i trzeba po prostu powiedzieć prawdę wszystkim użytkownikom, na co nas stać, co możemy zapewnić, a nie próbować naciągać do granic możliwości tę krótką kołdrę, ponieważ to kończy się sytuacją taką, że pociągi jeżdżą w zestawieniu trzech lub czterech wagonów – podkreślił wiceminister.
„Rynek Kolejowy” zapytał także dr Andrzeja Massela o ewentualne kolejne zmiany personalne w kierownictwach spółek kolejowych. - Zmiany wynikają z postawienia zadań poszczególnym podmiotom. One oczywiście będą następowały. Niektóre w ciągu dni, niektóre w ciągu tygodni – zaznaczył wiceminister.