Partnerzy serwisu:
Pasażer

Masowa zamiana postojów technicznych na handlowe w PKP Intercity bez sukcesu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Masowa zamiana postojów technicznych na handlowe w PKP Intercity bez sukcesu
Fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
Zamiana postojów technicznych na handlowe w PKP Intercity zakończyła się fiaskiem. Obecnie pociągi zatrzymują się tylko w niewielkiej części miejsc, które wyznaczono do zatrzymania i zabierania pasażerów rok temu.

W rozkładzie jazdy 2020/2021 bardzo dużo postojów technicznych na stacjach i przystankach na zmieniono na handlowe. Co to znaczy? Na postoju technicznym nie wolno wsiadać ani wysiadać z pociągu, nie kupimy tam też biletu. Postój handlowy to po prostu stacje i przystanki, które znajdziemy w każdym rozkładzie jazdy.

Sens zmiany był wielokrotnie poddawany w wątpliwość, bowiem zmiana dotyczyła zatrzymań w bardzo niewielkich miejscowościach, czy nawet przysiółkach – jak w Machnaczu na Podlasiu. Miała ona jednak poparcie resortu infrastruktury

Szybko okazało się, że (zgodnie z obawami ekspertów) w większości przypadków do pociągów nie wsiadał nikt; zmiana powodowała, jednak, że pasażerskie pociągi i tak musiały się na tych przystankach zatrzymać (to różni postój techniczny od handlowego - przy handlowym istnieje konieczność, a nie możliwość postoju, związana np. z warunkami ruchowymi na linii). To dodatkowe koszty dla przewoźnika, czasami tracono też przez to np. możliwość zredukowania opóźnienia składu. Niektóre postoje były kuriozalne - zarządzano je tylko dla pociągu w relacji „tam”, ale już nie „z powrotem”.

– W rozkładzie 2020/2021 spośród 61 postojów handlowych wprowadzonych w wyniku przekształcenia ich z postojów technicznych w sezonie 2021/2022 pozostało 20 – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Niektóre z postojów mają rację bytu, np. z uwagi na sytuację ruchową na linii. Tak jest np. z postojem w Damnicy na Pomorzu, na jednotorowej linii 202.

Warto przypomnieć jednak, że w obecnie obowiązującym rocznym rozkładzie jazdy przewoźnik wprowadził 29 nowych postojów handlowych, m.in. w Bochni, Krakowie Batowicach czy Pruszczu Gdańskim. Więcej pociągów zatrzymuje się także m.in. w Grodzisku Mazowieckim.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5