Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Marszałek Buła: Kolej powinna być alternatywą dla własnego auta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Marszałek Buła: Kolej powinna być alternatywą dla własnego auta
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plMarszałek Andrzej Buła: Kolej powinna być alternatywą dla własnego auta
Podczas przekazania do eksploatacji pierwszych dwóch z pięciu zamówionych przez Opolszczyznę ezt Impuls rozmawialiśmy z Andrzejem Bułą, marszałkiem województwa opolskiego, na temat kolejowych planów regionu na najbliższą przyszłość.

Panie marszałku, na razie zamówiliście pięć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale w opcji jest dokupienie kolejnych dwóch. Podczas ich prezentacji mieszkańcy przyjęli je niezwykle entuzjastycznie. Opolskie zaczyna stawiać na kolej?

– Tak i będziemy robić wszystko aby zrealizować opcję zakupu kolejnych dwóch pojazdów, bo zależy nam na tym, aby zmieniło się postrzeganie kolei w naszym regionie. Wiemy, że wymaga od nas wysiłku, być może nawet w skali pokolenia, ale chodzi o to, byśmy tam gdzie to możliwe, rezygnowali z samochodu jako z dobra konsumpcyjnego, które jakoby pokazuje nasz prestiż. Chcemy by prestiżem była jazda do pracy klimatyzowanym, cichym, bezpiecznym i szybkim pociągiem.

Czy zakup nowych ezt jest więc czymś w rodzaju priorytetu inwestycyjnego województwa?


Tak, uważam zakup taboru za priorytet inwestycyjny województwa. Takimi inwestycjami, a także imprezami promującymi nowe zakupy, możemy pokazać pasażerom, że wchodzi nowa jakość. My, ze swojej strony cieszymy się, że tak znakomite pojazdy produkowane są w Polsce, a dodatkowo prezes Newagu deklaruje, że wszystkie 5 sztuk dotrze do na przed terminem zapisanym w umowie.

Przewozy Regionalne, dostając nowy tabor do obsługi siatki połączeń, są niezwykle zadowolone. A czy wy jesteście zadowoleni ze współpracy z tym operatorem?

Tak, jesteśmy zadowoleni. Dla mnie ważne jest to, że marszałkowie województw dojrzeli do tego, że muszą zrestrukturyzować spółkę. Oddaliśmy część naszych udziałów w niej Agencji Rozwoju Przemysłu, ale nie było innej drogi. Województwo opolskie nie należy do województw dużych i powoływanie osobnej spółki przewozowej tutaj mijałoby się z celem. Przewoźnik wiedział, że osobnej spółki nie powołamy, ale mimo tego negocjacje nie były dla niego łatwe. Kontraktem 5-letnim rozpoczynamy proces poprawy jakości przewozów kolejowych w regionie. Nie wyobrażam sobie teraz, że nie będę miał informacji, że Przewozy Regionalne same nie inwestują w tabor, czy nie poprawiają oferty. Liczę na to, że każdy kolejny rok trwania umowy z PR przyniesie lepsze pociągi i więcej połączeń. Przy czym muszę zaznaczyć, że siatka połączeń musi być przemyślana, a nie opracowywana z populistycznego punktu widzenia.

Aby przyciągnąć nowych pasażerów nowoczesne pociągi potrzebują także nowoczesnej infrastruktury.

Prosimy PLK o zdecydowania działania, bo za chwilę rozwalimy nasze nowe pociągi na źle utrzymanej infrastrukturze. Województwo, w ramach inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego zagwarantowało wkład własny dla odcinków Nysa – Opole, Opole – Kluczbork i Nysa – Brzeg. Ale potrzeby są większe i apelujemy do zarządcy infrastruktury o większą dbałość o tory.

Województwo opolskie ma uwagi do inwestycji przewidzianych do realizacji w Krajowym Programie Kolejowym?

Wskazujemy konieczność modernizacji linii Kędzierzyn Koźle – Opole, nieco niepokoi nas umieszczenie odcinka Kluczbork – Wrocław na liście rezerwowej. Wydaje mi się, że powinniśmy jeszcze raz przeanalizować potrzebę modernizacji lub naprawy linii stykowych z województwem śląskim.

Więcej na temat najważniejszych inwestycji drogowych w województwie opolskim przeczytasz na portalu www.rynekinfrastruktury.pl
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lombardia zapowiada duże zamówienie pociągów dla linii regionalnych

Tabor i technika

Lombardia zapowiada duże zamówienie pociągów dla linii regionalnych

Artur Bogdanowicz 16 lipca 2017

Jest szansa na przywrócenie kolei „małym ojczyznom”

Pasażer

Łódzkie: Jakie szanse przed koleją samorządową?

Warte uwagi

Łódzkie: Jakie szanse przed koleją samorządową?

Roman Czubiński 23 czerwca 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lombardia zapowiada duże zamówienie pociągów dla linii regionalnych

Tabor i technika

Lombardia zapowiada duże zamówienie pociągów dla linii regionalnych

Artur Bogdanowicz 16 lipca 2017

Jest szansa na przywrócenie kolei „małym ojczyznom”

Pasażer

Łódzkie: Jakie szanse przed koleją samorządową?

Warte uwagi

Łódzkie: Jakie szanse przed koleją samorządową?

Roman Czubiński 23 czerwca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5