Partnerzy serwisu:

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem
Wiosna 2018 roku – to najwcześniejszy możliwy termin oddania do użytku budowanej właśnie w Maroku linii kolei dużej prędkości. Trasa Tanger – Casablanca miała być przejezdna z końcem tego roku, a tymczasem okazuje się, że projekt już nabrał dwuipółletniego opóźnienia. Inaczej mają się dostawy taboru – firma Alstom dotrzymała terminu dostarczenia pierwszego pociągu TGV Duplex.

W trakcie budowy linii na odcinku z Tangeru do Kénitry, Marokańczycy napotykali dwa podstawowe problemy: trudności w procesie pozyskiwania gruntów pod inwestycję oraz rosnące koszty inwestycji, które już w tej chwili są nawet o 15% wyższe od prognozowanych jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Za każdy kilometr budowy linii Koleje Marokańskie płacą średnio 8,5 mln euro (kwota nie uwzględnia budowy czterech nowych stacji oraz zakupu taboru).

Na tę chwilę stopień zaawansowania całej inwestycji wynosi około 70%. Trwa również budowa bazy utrzymaniowej dla taboru – na tę chwilę jest gotowych prawie 90% tej części projektu. Na terenie bazy zlokalizowanych zostanie 14 torów o łącznej długości 10 km. Będzie ona w stanie pomieścić do 30 pociągów.

Budowany odcinek linii dużych prędkości Tanger – Kénitra to trasa o długości 320 km. Pociągi będą poruszały się po niej z prędkością do 320 km/h. Równocześnie, na odcinku odcinku Kénitra – Casablanca trwają prace, w ramach których jest modernizowana istniejąca linia. Po zakończeniu robót pociągi będą poruszały się po linii konwencjonalnej, ale przystosowanej w wyniku modernizacji do prędkości 220 km/h.

Po zakończeniu projektu, pociągi TGV Duplex, pokonają trasę Tanger – Casablanca, w czasie 2 godzin i 10 minut – ponad dwukrotnie szybciej, niż przy istniejącym połączeniu.

Równocześnie trwa produkcja pociągów TGV Duplex. Producent – firma Alstom – dostarczył właśnie pierwszy pociąg, który niebawem trafi na testy.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Maroko chce budować kolejne linie dużych prędkości

Infrastruktura

Maroko chce budować kolejne linie dużych prędkości

Michał Szymajda 01 stycznia 2021

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Infrastruktura

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Tomasz Kościelny 18 listopada 2018

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata

Infrastruktura

Marokańczycy i Francuzi wspólnie utrzymają pociągi KDP

Koleje Dużych Prędkości

Marokańczycy i Francuzi wspólnie utrzymają pociągi KDP

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 23 września 2015

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Zobacz również:

Maroko chce budować kolejne linie dużych prędkości

Infrastruktura

Maroko chce budować kolejne linie dużych prędkości

Michał Szymajda 01 stycznia 2021

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Infrastruktura

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Tomasz Kościelny 18 listopada 2018

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata

Infrastruktura

Marokańczycy i Francuzi wspólnie utrzymają pociągi KDP

Koleje Dużych Prędkości

Marokańczycy i Francuzi wspólnie utrzymają pociągi KDP

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 23 września 2015

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5