Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Marek Bauer: Przystanek Kraków Sanktuarium ma uzasadnienie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Marek Bauer: Przystanek Kraków Sanktuarium ma uzasadnienie
Przystanek Kraków Sanktuarium to ogromna szansa na znaczną poprawę dostępności obszaru w sąsiedztwie m.in. Sanktuarium św. Jana Pawła II dla mieszkańców, dziś dojeżdżających tu często samochodami. Moim zdaniem budowa przystanku jest uzasadniona – powiedział dr inż. Marek Bauer.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę nowego przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium na linii nr 94. Inwestycja projektowana m.in. na Światowe Dni Młodzieży będzie gotowa kilka miesięcy po ich zakończeniu, ale PKP PLK zapewnia, że same perony otworzy na czas. Więcej o przetargu pisaliśmy tutaj

Jak tłumaczył półtora roku temu w „Gazecie Wyborczej" Jan Machowski z krakowskiego urzędu miasta, przystanek będzie zlokalizowany na wysokości centrum handlowego Zakopianka – 1,6 km od istniejącego przystanku kolejowego „Łagiewniki" (w rzeczywistości odległość wynosi około 900 m – przyp. RK).

Jest uzasadnienie?

W wypowiedzi dla „Rynku Kolejowego” dr inż. Marek Bauer z Politechniki Krakowskiej, ekspert w dziedzinie komunikacji miejskiej, transportu publicznego i planowania systemów komunikacyjnych tłumaczy, że budowa przystanku Kraków Sanktuarium ma uzasadnienie.

– Moim zdaniem budowa przystanku Kraków Sanktuarium ma uzasadnienie. Oczywiście jak na odległości między przystankami kolejowymi 1km to niewiele. Ale w przypadkach, gdy można się spodziewać znaczących liczb pasażerów z nich korzystających, takie odstępstwo ma uzasadnienie – tłumaczy Marek Bauer.

–  Z jednej strony przystanku będzie się znajdować Sanktuarium, a z drugiej ogromny kompleks handlowy. Ten przystanek to ogromna szansa na znaczną poprawę dostępności tego miejsca dla mieszkańców, dziś dojeżdżających często samochodami, gdyż przystanki tramwajowe są zlokalizowane po drugiej stronie ul. Zakopiańskiej, więc stosunkowo daleko. Można powiedzieć, że ta inwestycja będzie służyć ludziom długo po ŚDM. Gdyby nie udało się zdążyć przed ŚDM – i tak warto ten przystanek zbudować – dodaje Marek Bauer.

Nowe możliwości komunikacyjne

Przypomnijmy: Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zapewnia, że choć prace mają trwać do listopada, to sam przystanek zostanie uruchomiony przed Światowymi Dniami Młodzieży. –  Do listopada potrwają prace nie wpływające na jego użytkowanie – wyjaśnia. Zdaniem rzecznika, wcześniejsze ogłoszenie przetargu nie było możliwe ze względu na opóźnienie przygotowań po stronie urzędu miasta.

Dr inż. Marek Bauer zwraca uwagę na ewentualny negatywny skutek budowy przystanku. – Będzie nim wydłużenie czasu przejazdu pasażerów dojeżdżających pociągami do centrum Krakowa, ale o mniej niż 1 minutę. Przejazd i tak będzie się charakteryzował bardzo wysoką prędkością komunikacyjną, atrakcyjną w odniesieniu do transportu samochodowego – dodaje Marek Bauer.

Warto przypomnieć, iż trwa budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która skróci czas przejazdu wszystkich połączeń kolejowych z kierunku Skawiny do Krakowa Głównego o około 7 – 12 minut (połączenia osobowe). Będzie to możliwe dzięki eliminacji konieczności zmiany kierunku jazdy na stacji Kraków Płaszów. Dzięki temu dodatkowe postoje pociągów planowanej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej nie będą aż tak odczuwalne w kwestii czasu przejazdu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)

Fotorelacje

 Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Wybrano nadzorcę budowy przystanku Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Wybrano nadzorcę budowy przystanku Kraków Sanktuarium

lk, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2016

Rozpoczęła się budowa przystanku Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

jm, Rynek Kolejowy 25 listopada 2015

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)

Fotorelacje

 Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Wybrano nadzorcę budowy przystanku Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Wybrano nadzorcę budowy przystanku Kraków Sanktuarium

lk, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2016

Rozpoczęła się budowa przystanku Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

jm, Rynek Kolejowy 25 listopada 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5