Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Małopolskie PR straciły już ponad połowę pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Małopolskie PR straciły już ponad połowę pasażerów
Wydłużony czas jazdy oraz zmniejszona ilość połączeń pomiędzy Krakowem a Tarnowem są przyczyną gwałtownego spadku pasażerów Przewozów Regionalnych w Małopolsce. Z informacji, które ze środowiska kolejarzy uzyskał „Rynek Kolejowy” wynika, iż spadek przekracza już 50 proc.

Nie da się ukryć, że modernizacja linii E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów przebiega zbyt wolno. Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać, iż czas, jaki został przeznaczony na wykonanie robót jest zbyt długi w stosunku do zakresu robót. Pomimo, iż zakres ten jest szeroki (wiąże się praktycznie z budową linii od podstaw) wykonawcy nie spieszą się z wykonaniem zleconych zadań.

Z obserwacji naszych Czytelników może wynikać, iż zasadnicza długość pracy „w terenie” przeciętnej ekipy budowlanej wynosi nie więcej niż tylko 5 – 6 godzin. Poza tym firmy ograniczają prace w weekendy, nie pracują również nocą. Tak zaplanowana modernizacja linii skutkuje wydłużonymi pracami torowymi, ograniczeniem przepustowości linii, wydłużeniem czasu przejazd a co za tym idzie – spadkiem ilości pasażerów.

Małopolskie PR już liczą straty

Z informacji do jakich dotarliśmy wynika, że Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych po rozpoczęciu modernizacji linii E 30 oraz otwarciu równoległej autostrady A4, stracił na trasie Tarnów - Kraków ponad połowę swoich pasażerów. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na taki spadek jest uruchomienie przez prywatnych przewoźników autobusowych częstych i regularnych kursów w relacji Kraków – Tarnów – Kraków.

Nasze doniesienia w pewnym stopniu potwierdza również Barbara Węgrzynek z Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. – Z uwagi na skalę zamknięć spowodowanych pracami modernizacyjnymi prowadzonymi  przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., konstruowanie rozkładu jazdy zgodnie z oczekiwaniami podróżnych jest bardzo utrudnione. Przekłada się to na  pogorszenie oferty przewozowej pod kątem zmniejszenia częstotliwości kursowania pociągów w godzinach szczytu, pogorszenie punktualności kursowania, wydłużenie czasu jazdy i mniejsze dostosowanie godzin przyjazdu i odjazdu do potrzeb przewozowych – tłumaczy Barbara Węgrzynek.

–  Czynniki te powodują, że w ostatnim czasie PR Kraków zanotowały tendencję spadkową ilości przewożonych podróżnych na trasie Kraków – Tarnów. Dokładna ich ilość nie może być przedstawiona ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorcy – mówi Barbara Węgrzynek.

Autobusy zamiast pociągów

Podróż równoległą autostradą A4 czy drogą krajową nr 4 przebiega o wiele sprawniej. Być może to wpłynęło na decyzję Małopolskich PR, które od kwietnia zdecydowały się na uruchomienie swoich autobusów.

– Pomimo  utrudnień związanych ze skalą zamknięć, Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie dokłada wszelkich starań w celu  zminimalizowania skutków prowadzonych prac modernizacyjnych w kolejnych cyklach zamknięciowych. I tak z uwagi na brak przepustowości szlaku kolejowego, od kwietnia uruchomiliśmy autobusy kolejowej komunikacji zastępczej, które w godzinach rannych dowożą podróżnych z Tarnowa do Krakowa – informuje Barbara Węgrzynek.

Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych, wszystkie prace modernizacyjne mają zakończyć się do końca przyszłego roku. Obserwując tempo prac wykonawców, zapowiedzi te zdają się mało zasadne.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5