fot. Kornatka (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na wykonanie przeglądu na poziomie P4 czterech trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Acatus Plus. Oprócz typowych czynności realizowanych w ramach naprawy rewizyjnej zamawiający oczekuje, że jednostki zostaną wyposażone w urządzenia pokładowe systemu sygnalizacji kabinowej ETCS.
Elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Acatus Plus były produkowane przez Pesę Bydgoszcz w latach 2014-2016. Stanowiły one po części wersję rozwojową pojazdów Acatus II, a po części budżetową alternatywę dla droższej platformy Elf. Istotny jest tutaj kontekst czasowy – w owych latach trwała wojna cenowa bydgoskiego producenta z Newagiem, który zaoferował zamawiającym platformę Impuls, która była uważana za lepiej zoptymalizowaną kosztowo. Acatus Plus nie okazał się jednak hitem sprzedażowym – wyprodukowano 13 sztuk tych pojazdów, w tym 9 jednostek trójczłonowych oraz 4 pojazdy składające się z dwóch członów. Większość z nich, to jest 10 sztuk, zamówił samorząd województwa małopolskiego.
Acatusy Plus były eksploatowane zarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Polregio (do 2020 roku Przewozy Regionalne). Ostatecznie od 2017 roku samorządowy przewoźnik wykorzystuje 4 jednostki trójczłonowe serii EN64, natomiast Polregio – wszystkie pozostałe. Już wkrótce pojazdy te przejdą naprawę okresową na poziomie P4 z modernizacją, która nie będzie wprawdzie odczuwalna dla pasażera, jednak będzie miała duże znaczenie w kontekście bezpieczeństwa ruchu. Chodzi tu o wyposażenie tych pojazdów w urządzenia pokładowe systemu sygnalizacji kabinowej ETCS. Modyfikację przejdą jednostki o oznaczeniach EN64-004, EN64-006, EN64-007 i EN64-008.
Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 8 kwietnia bieżącego roku do godziny 10:00. Ich otwarcie ma nastąpić dwa kwadranse później. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14 miesięcy, począwszy od daty zawarcia umowy. Jak informuje zamawiający, przedmiot umowy obejmie także wykonanie prac dodatkowych, wykraczających poza stały zakres dokumentacji systemu utrzymania, a których potrzeba wykonania mogłaby zostać zdiagnozowana przez wykonawcę w toku wykonania przeglądów dla poszczególnych pojazdów.
Warunkiem ważności ofert w przetargu będzie odpowiednie doświadczenie potencjalnych wykonawców. Będą oni musieli wykazać należyte wykonanie co najmniej trzech usług utrzymania na poziomie P4 lub P5 elektrycznego zespołu trakcyjnego, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Oferenci będą musieli również dysponować certyfikowanym systemem utrzymania lub zarządzania, a także odpowiednimi kadrami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.