PKP PLK wybrały wykonawców w przetargach na budowę nowych przystanków w Nowym Sączu oraz między Chabówką a Zakopanem. Zamówienia zdobyły firmy: Nowak Mosty i ZUE. Inwestycje są częścią „programu przystankowego” na lata 2021-2025.
Dwa nowe przystanki –
w 31. i 39. kilometrze linii 99 Chabówka – Zakopane – zaprojektuje i wykona ZUE. Firma pokonała w przetargu Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „Transkol” z Kielc oraz „El-In” ze Skierniewic (którego oferta została wykluczona z oceny). Ostateczna cena brutto (jedyne kryterium oceny ofert), obniżona w stosunku do pierwotnej propozycji po aukcji elektronicznej, to 12,3 mln zł. Warto przypomnieć, że ZUE pozyskało już wcześniej kontrakty PKP PLK na
rewitalizację całej linii 99 oraz na budowę łącznic w Chabówce i
Kalwarii Zebrzydowskiej.
Prawdopodobne nazwy to Bańska Niżna i Poronin Misiagi. Pierwszy z nich znajdzie się między przystankiem Szaflary Wieś i stacją Biały Dunajec. Lokalizację drugiego wyznaczono między Poroninem a Zakopanem. Choć nowe perony znajdą się w pobliżu dużych generatorów ruchu (zarówno turystycznego, jak i lokalnego), istnieje obawa, że ich budowa pogorszy przepustowość jednotorowej linii oraz wydłuży czas przejazdu pociągów osobowych.
Na linii 96 przybędą natomiast dwa kolejne miejsca zatrzymania pociągów: przystanki Nowy Sącz Dąbrówka i Nowy Sącz Gorzków. Oba znajdą się między przystankiem Nowy Sącz Jamnica a stacją Nowy Sącz. Ich budową zajmie się firma Nowak Mosty.
O zamówienie na przystanek Dąbrówka ubiegali się również: Transkol Kielce oraz ETF Polska w konsorcjum z Exkolem. W tym przypadku po aukcji elektronicznej zarządca infrastruktury musiał zwiększyć kwotę przeznaczoną na inwestycję. Początkowo Transkol oczekiwał 17,45 mln zł, a Nowak Mosty – których pierwotna oferta była drugą pod względem ceny – 21,8 mln zł.
W przypadku
przystanku Nowy Sącz Gorzków przegranymi są: ZUE, konsorcjum ETF Polska - Exkol i Swietelsky Rail. Tym razem zwiększanie kwoty w stosunku do kosztorysu inwestorskiego nie było konieczne. Podobnie jak w poprzednim przypadku, na platformie przetargowej PKP PLK nie podano jednak wartości zamówienia.