Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Małopolska marzy o Igrzyskach...i kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
15-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/UMWM/Gazeta Krakowska

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Małopolska marzy o Igrzyskach...i kolei
– W staraniach o Zimowe Igrzyska Olimpijskie ważna jest nie tylko infrastruktura sportowa, ale też transport zbiorowy – szczególnie kolej – deklaruje małopolski urząd marszałkowski. PLK obiecuje rewitalizację linii nr 93 na odcinku Trzebinia - Oświęcim.

O inwestycjach w kolej pod kątem kibiców zimowych igrzysk rozmawiali w Oświęcimiu marszałek Marek Sowa, wicemarszałek Roman Ciepiela, oraz przedstawiciele władz lokalnych i spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Lokalne samorządy na debacie reprezentowali: Janusz Chwierut, prezydent m. Oświęcim, Ryszard Kosowski, burmistrz Chrzanowa, Andrzej Saternus, burmistrz m. Chełmek oraz Andrzej Dziuba prezydent m. Tychy.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia-Oświęcim – to inwestycja, która w kontekście Zimowych Igrzysk Olimpijskich nabiera  większego znaczenia. Jak podkreślał marszałek Marek Sowa, Oświęcim jest jedną z lokalizacji, w których mogą odbywać się zmagania olimpijskie. – Jestem spokojny o tę inwestycję. Po pierwsze dlatego, że jest już przygotowywana od dłuższego czasu – w grudniu ubiegłego roku udało się pozyskać decyzję środowiskową. Stan przygotowania inwestycji jest więc wysoki, podobnie jak jej pozycja w dokumentach rządowych. A wiadomo, że ten ranking przesądza o pozyskaniu środków budżetowych – przypominał marszałek Małopolski.

- W ciągu dwóch, trzech lat linia kolejowa nr 93 na odcinku Trzebinia - Oświęcim ma zostać zmodernizowana - obiecywał na konferencji cytowany przez "Gazetę Krakowską" pełnomocnik ds. strategii i planowania PKP Polskich Linii Kolejowych. - W tej chwili pewnym problemem są pieniądze - zaznaczył. Kolejowa spółka liczy na unijne środki z z budżetu na lata 2014-2020. Na remont torowiska potrzeba ponad 300 mln zł.  Pełnomocnik PKP PLK nie potrafił wczoraj powiedzieć, kiedy zostanie ukończona modernizacja odcinka z Trzebini do Krakowa prowadzona w ramach modernizacji linii E30.

Oprócz linii nr 93, uczestnicy dyskusji poruszyli także m.in. kwestię sytuacji linii kolejowej nr 94 (szczególnie odcinka Kraków Płaszów–Skawina–Oświęcim) czy projektu reaktywacji połączenia kolejowego pomiędzy Tychami i Oświęcimiem. Największą przeszkodą w tej chwili w realizacji inwestycji na odcinku Bieruń - Oświęcim jest brak torów na wysokości kopalni "Piast". Chodzi o odcinek o długości 1,5 km. Jeden wariant zakłada jego budowę od podstaw wokół kopalni. Niewykluczone, że linia zostanie poprowadzona po istniejącym kopalnianym torowisku. Jak informuje "Gazeta Krakowska", w tej sprawie trwają rozmowy z Kompanią Węglową.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Soczi: Przejazdy koleją w czasie igrzysk za darmo

Śšwiat

Soczi: Przejazdy koleją w czasie igrzysk za darmo

RZ/lp, Rynek Kolejowy 05 lutego 2014

Igrzyska w odwrocie, ale wyzwania inwestycyjne pozostały

Zintegrowany transport

Igrzyska w odwrocie, ale wyzwania inwestycyjne pozostały

pr, transport-publiczny.pl 05 czerwca 2014

Kraków bez igrzysk, ale z metrem

Zintegrowany transport

Kraków bez igrzysk, ale z metrem

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 15 sierpnia 2014

Zobacz również:

Soczi: Przejazdy koleją w czasie igrzysk za darmo

Śšwiat

Soczi: Przejazdy koleją w czasie igrzysk za darmo

RZ/lp, Rynek Kolejowy 05 lutego 2014

Igrzyska w odwrocie, ale wyzwania inwestycyjne pozostały

Zintegrowany transport

Igrzyska w odwrocie, ale wyzwania inwestycyjne pozostały

pr, transport-publiczny.pl 05 czerwca 2014

Kraków bez igrzysk, ale z metrem

Zintegrowany transport

Kraków bez igrzysk, ale z metrem

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 15 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5