Beneficjentem unijnych środków na tabor, przyznanych przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, będzie też województwo małopolskie. Małopolskie chce kupić cztery nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne.
CUPT, ze
wszystkich projektów taborowych wybranych do dofinansowania, przyznało Małopolsce najmniej środków. Na cztery elektryczne pociągi marszałek przeznaczy 88 mln zł, z czego unia dorzuci 32 mln zł, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Małopolska chce zorganizować przetarg jeszcze w pierwszym kwartale tego roku, po to, by nowe ezt wzbogaciły siatkę połączeń Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej już z końcem 2019 roku. Wiadomo, że zakup dotyczyć będzie pociągów czteroczłonowych, o podobnym standardzie jak
Impulsy w liczbie 13 sztuk, którymi Koleje Małopolskie dysponują od 2017 roku.
Na „Rynku Kolejowym” szczegółowo opisujemy większość projektów, które uzyskały unijne dofinansowanie. Otrzymały je:
Koleje Mazowieckie,
Szybka Kolej Miejska w Warszawie,
Koleje Dolnośląskie,
PKP SKM Trójmiasto, województwo wielkopolskie i województwo podkarpackie.