Dobre wyniki przewozowe w czasie pandemii i większa liczba pociągów na kolejnych trasach to najważniejszy bilans działalności ŁKA w ostatnim okresie. Dzięki zwiększeniu oferty spółka może zapewnić większe bezpieczeństwo epidemiczne – twierdzi prezes przewoźnika Janusz Malinowski. Mówi też o ułatwieniach dla dojeżdżających na stacje kolejowe marszałkowskimi liniami autobusowymi.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiada, że od niedzieli zwiększy się liczba realizowanych połączeń m.in. na linii z Łodzi do Sieradza oraz
na trasie z Łodzi-Widzewa do Zgierza. Dodatkowa para kursów pojedzie też do Drzewicy (tam skomunikowana będzie z pociągiem Kolei Mazowieckich „Radomiak”, dzięki czemu możliwe stanie się dojechanie z Łodzi do Radomia w mniej niż dwie godziny) oraz do Łowicza. – Urząd marszałkowski zamawia coraz więcej pociągów – podkreślał podczas niedawnej konferencji prasowej Janusz Malinowski, prezes ŁKA.
Pasażerów prawie tyle, co dwa lata temuMówił także, że rozszerzanie oferty w okresie pandemii przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa epidemicznego podróżnych. – O ile w grudniu 2019 r. średnia zajętość miejsc w pociągu wynosiła 124 osoby, to w styczniu tego roku kształtowała się na poziomie 69 osób – tłumaczył. Ocenił także, że podróże pociągami jego spółki nie wiążą się z dużym ryzykiem zarażenia wirusem SARS-CoV-2. Stwierdził bowiem, że przypadki zachorowań wśród drużyn konduktorskich są bardzo incydentalne, a to właśnie załogi są narażone na stały kontakt z pasażerami.
– Mogę się też pochwalić, że już w lutym mamy tylko 8 proc. pasażerów mniej niż w tym samym miesiącu 2019 r. Jest to możliwe dzięki temu, że uruchamiamy zdecydowanie więcej pociągów, oferta jest znacznie szersza – tłumaczył przedstawiciel przewoźnika. Dodał, że gdyby województwo nie zdecydowało się na zwiększenie zamówienia, wystąpiłby problem z pojemnością składów. Warto jednak zauważyć, że dwa lata temu wojewódzkie przedsiębiorstwo nie obsługiwało w ogóle lub niemal w ogóle niektórych istotnych tras, np. do Tomaszowa Mazowieckiego, Radomska czy Drzewicy. Częściowo przejęło tam obsługę połączeń realizowanych wówczas przez Polregio.
Udogodnienia dla korzystających z marszałkowskich autobusów Władze regionu zapewniają o dalszych planach rozwojowych. – Mogę też zdradzić, że czekamy teraz na 25-milionowego pasażera Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – mówił Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Dodał, że najprawdopodobniej skorzysta on z usług spółki jeszcze w tym miesiącu.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podkreśla też, że ŁKA jest najważniejszym, ale nie jedynym elementem sieci transportowej regionu. Integracja całego systemu ma zostać pogłębiona. – Na naszej stronie internetowej jest nowa wyszukiwarka połączeń i platforma sprzedaży biletów. Możemy teraz łatwo nabyć bilet łączony na przejazd autobusem finansowanymi przez UMWŁ i pociągiem ŁKA – zachęcał Janusz Malinowski.