Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny
fot. JRLokomotywy PKP Intercity na stacji Poznań Główny
Piotr Malepszak zapowiada, że modernizacja linii kolejowych nr 3 oraz nr 351, pomiędzy Warszawą, Poznaniem a Szczecinem, ma pozwolić na skrócenie czasu przejazdu ze Szczecina do Poznania do 1 godziny i 45 minut, a ze Szczecina do Warszawy do 4 godzin i 10 minut. PKP PLK nie przebudują też stacji w Krzyżu.

Na początku czerwca informowaliśmy o postępach prac przy modernizacji linii kolejowej nr 351, łączącej Poznań ze Szczecinem. Inwestycja, mająca zakończyć się pierwotnie w 4 kwartale bieżącego roku, wciąż trwa, choć prace są coraz bardziej zaawansowane. Jak mówi nam wiceminister Infrastruktury Piotr Malepszak, modernizacja całego odcinka nie zostanie jeszcze zakończona w tym roku – W tym roku nie skończymy jeszcze całego procesu inwestycyjnego, ale będzie już bardzo dobrze – mówi Malepszak.

Wiceminister przekazał nam także, że najszybsze pociągi pomiędzy Poznaniem a Szczecinem mogą pojechać w czasie jeszcze szybszym, niż do tej pory zakładano – Wygląda na to, że docelowo najszybsze pociągi będą mogły przejeżdżać trasę z Poznania do Szczecina w godzinę i 45 minut i taki czas przejazdu ma być możliwy w przyszłym roku, natomiast PLK ma wpisany cel, żeby już w grudniu 2024 uzyskać czas przejazdu na poziomie do 2 godzin – mówi Malepszak.

EIC Chrobry wciąż nie pędzi. Ale ma zacząć

Warto zaznaczyć, że obecnie najszybszy pociąg - EIC Chrobry, pokonuje opisywany odcinek w 2 godziny i 18 minut. Reszta pociągów dalekobieżnych pokonuje trasę w czasie około dwóch i pół godziny.

Zapowiedzi wiceministra Malepszaka odnośnie czasu przejazdu ze Szczecina do Poznania przekładają się również na czas podróży ze Szczecina do Warszawy – To wszystko ma pozwolić też na to, żeby, przy docelowych parametrach obu linii, nr 351 oraz 3, uzyskać czas przejazdu najszybszych pociągów z Warszawy do Szczecina w czasie 4 godzin i 10 minut – deklaruje minister.

Byłaby to rewolucja, bowiem obecnie najszybszy pociąg, ponownie EIC Chrobry, pokonuje drogę ze Szczecina do Warszawy w czasie 5 godzin i jednej minuty. Skrócenie czasu przejazdu do poziomu opisywanego przez ministra sprawiłoby, że kolej mogłaby w końcu spróbować konkurować z transportem lotniczym w tej relacji, a na pewno byłaby bezkonkurencyjna w porównaniu do podróży samochodem, która obecnie zajmuje około 5 i pół godziny.

Co ze stacją Krzyż?

Wiceminister przekazał nam też, że Ministerstwo Infrastruktury wraz z PKP PLK podjęły decyzję o zaniechaniu przebudowy stacji Krzyż, która nie została zmodernizowana w ramach zadania dotyczącego linii nr 351 – Podjęliśmy decyzję o tym, że nie będziemy przebudowywać na razie stacji w Krzyżu, która została wyłączona z zakresu modernizacji linii nr 351. Planowano bardzo kosztowne działania niewnoszące niczego dla poprawy czasu przejazdu. Stacja z myślą o wygodzie pasażerów wymaga modernizacji w mniejszym zakresie niż zakładano – podsumował Piotr Malepszak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Infrastruktura

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Łódź: Otwarcie przystanku kolejowego Zarzew w trzecim kwartale

Zintegrowany transport

Od grudnia z Poznania do Szczecina jeździmy… dłużej

Pasażer

Fragment linii między Poznaniem a Szczecinem będzie remontowany

Infrastruktura

Zobacz również:

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Infrastruktura

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Łódź: Otwarcie przystanku kolejowego Zarzew w trzecim kwartale

Zintegrowany transport

Od grudnia z Poznania do Szczecina jeździmy… dłużej

Pasażer

Fragment linii między Poznaniem a Szczecinem będzie remontowany

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5