Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Malepszak: Wciąż jest szansa na stację w Brzezinach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Malepszak: Wciąż jest szansa na stację w Brzezinach
fot. MOs810 - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgRynek w Bzezinach
W Brzezinach 12-tysięcznym mieście satelickim Łodzi, nadal może powstać stacja na przyszłej linii dużych prędkości do Warszawy – deklaruje wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Postoje na niej miałaby tylko część pociągów, podczas gdy te najszybsze mijałyby ją bez zatrzymania. Inwestycja, stosunkowo drobna w skali całej linii, znacznie usprawniłaby ruch w aglomeracji łódzkiej.

Podczas organizowanej przez CPK konferencji na temat przygotowań do budowy linii „Y” Warszawa – Łódź – Poznań wiceminister odniósł się do kontrowersji wokół planowanej budowy stacji w podłódzkich Brzezinach. Problemem miasta, przez które nigdy nie przechodziła żadna linia kolejowa, jest od dawna niezadowalająca oferta transportowa (choć ze względu na stosunkowo dużą liczbę połączeń autobusowych, w tym niedawno uruchomioną trasę dowozową ŁKA, mówienie o wykluczeniu komunikacyjnym byłoby nieco na wyrost). Z drugiej strony część mieszkańców sprzeciwia się budowie stacji (a nawet samej KDP) w obawie przed wywłaszczeniami.

Jak stwierdził Malepszak, trwają rozmowy na ten temat. – Moim zdaniem jest on wart rozważenia w kontekście łódzkiego ruchu aglomeracyjnego – zadeklarował. Z technicznego punktu widzenia z linii będą mogły bezproblemowo korzystać pociągi o różnej prędkości maksymalnej i różnej liczbie zatrzymań (w Brzezinach zatrzymywałyby się tylko te wolniejsze – być może regionalne ekspresy). Według wiceministra stałoby się to problemem dopiero przy ruchu pociągów co 3-4 minuty. Zakładana częstotliwość, choć wysoka (co pół godziny w szczycie), będzie daleka od tej wartości.

Wcześniej o potencjalnej obsłudze Brzezin poprzez linię KDP entuzjastycznie wypowiadał się obecny prezes PKP Intercity, a ówczesny szef ŁKA Janusz Malinowski. Publikowaliśmy też przychylną wypowiedź dyrektora Instytutu Kolejnictwa dr. hab. inż. Andrzeja Massela na ten temat.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Infrastruktura

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Infrastruktura

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Daniel Siwak 20 sierpnia 2024

CPK. Co z linią kolejową do Ukrainy?

Infrastruktura

CPK. Co z linią kolejową do Ukrainy?

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2024

Zobacz również:

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Infrastruktura

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Infrastruktura

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Daniel Siwak 20 sierpnia 2024

MI o oczekiwaniach wobec PKP Cargo i związkowców

Biznes

MI o oczekiwaniach wobec PKP Cargo i związkowców

Łukasz Malinowski 20 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Infrastruktura

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Infrastruktura

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Daniel Siwak 20 sierpnia 2024

CPK. Co z linią kolejową do Ukrainy?

Infrastruktura

CPK. Co z linią kolejową do Ukrainy?

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2024

Zobacz również:

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Infrastruktura

Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Infrastruktura

CPK w 2035 r. to realny plan a nie bajka

Daniel Siwak 20 sierpnia 2024

MI o oczekiwaniach wobec PKP Cargo i związkowców

Biznes

MI o oczekiwaniach wobec PKP Cargo i związkowców

Łukasz Malinowski 20 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5