Partnerzy serwisu:
Pasażer

Malepszak: Od grudnia ruch dalekobieżny na większości linii w takcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Malepszak: Od grudnia ruch dalekobieżny na większości linii w takcie
fot. M. SzymajdaPendolino przy przystanku Ochota w Warszawie
Wiceminister infrastruktury zapowiedział rewolucyjne, przynajmniej jak na dotychczasowe osiągnięcia kolejarzy w tym zakresie, zmiany w rozkładzie jazdy. Od grudnia 2024 ruch na większości linii magistralnych ma się odbywać w takcie.

Obecnie pociągi dalekobieżne PKP Intercity odjeżdżają o stałych godzinach na zaledwie kilku kierunkach. Tak jest na przykład w wypadku pociągów Warszawa – Berlin, czy Lublin – Warszawa.

– Cykliczny rozkład jazdy, na odejściach z dużych węzłów, jest konieczny. Państwowy operator powinien jeździć w takcie nie tylko w wypadku pociągów komercyjnych, ale także w ramach pociągów uruchamianych w ramach PSC (chodzi o pociągi IC i TLK – dop. red.) – powiedział Piotr Malepszak na spotkaniu z dziennikarzami w siedzibie PKP Intercity. Kiedy można się spodziewać zmian w rozkładzie na takie, które pozwolą łatwiej zapamiętać godziny odjazdów?

– Chcemy, aby większość tras była obsługiwana w taki sposób już od grudnia – dodał Piotr Malepszak.

Tu ważna uwaga: pociągi TLK w ciągu kilku lat, a może nawet kilkunastu miesięcy, znikną z siatki połączeń obsługiwanej przez PKP Intercity i zostaną zastąpione przez klimatyzowane zmodernizowane lub nowe składy, albo przez elektryczne zespoły trakcyjne. Na razie są jednak w ruchu i nie należy się temu dziwić. PKP Intercity wykorzystuje każdy sprawny wagon w sezonie letnim a stare ośmiomiejscowe wagony przedziałowe mają tą wielką zaletę, że są bardzo pojemne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe

Infrastruktura

Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe

Roman Czubiński 13 czerwca 2024

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Infrastruktura

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Jakub Madrjas 22 marca 2024

Malepszak: Nie może być tak, że dworce stoją puste

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe

Infrastruktura

Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe

Roman Czubiński 13 czerwca 2024

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Infrastruktura

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Jakub Madrjas 22 marca 2024

Malepszak: Nie może być tak, że dworce stoją puste

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5