Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Majewski: Decyzja na temat podziału Mazowsza nie może zapaść w pośpiechu

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
20-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Majewski: Decyzja na temat podziału Mazowsza nie może zapaść w pośpiechu
– Decyzje o ewentualnym poddziale województwa mazowieckiego powinny być rozważne i podejmowane na podstawie rzetelnej analizy problemów – również, jeśli nie przede wszystkim transportowych – mówi dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej, były prezes Kolei Mazowieckich.

Podział województwa mazowieckiego PiS zapisał w swoim programie wyborczym. Temat odżył po wypowiedzi marszałka sejmu Marka Kuchcińskiego. „Przed nami wyzwanie podziału Mazowsza – z odrębną Warszawą. Mamy świadomość, że w wielu jego miejscach poziom życia jest niezwykle niski" – napisał na Twitterze Kuchciński.

Na razie nie znamy ani harmonogramu, ani szczegółowych założeń podziału. Nie wiadomo więc, czy PiS chce wydzielić samą Warszawę czy też aglomerację. Część ekspertów popiera ten pomysł, ponieważ podział województwa mazowieckiego mógłby dać samorządowi więcej środków unijnych. Zdania na ten temat są jednak podzielone.

– Administracyjny podział Mazowsza nie ma najmniejszego sensu. Region w obecnym kształcie tworzy dobrze funkcjonującą jedność. Jesteśmy zdecydowanym liderem rozwoju, co pokazują dane GUS-u i Eurostatu – komentował dla portalu rynekinfrastruktury.pl marszałek województwa Adam Struzik. 

Co z podziałem majątku? Jak zorganizować transport?

Jedną z ważniejszych kwestii byłby podział majątku województwa. Posiada ono m.in. ponad dwadzieścia spółek. Oprócz placówek naukowych i oświatowych są tu również przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży transportowej, przede wszystkim Koleje Mazowieckie.  Zdaniem Jakuba Majewskiego, eksperta ds. kolei i prezesa fundacji ProKolej, który w przeszłości był m.in. prezesem Kolei Mazowieckich i wiceprezesem Urzędu Transportu Kolejowego, konsekwencje ewentualnego poddziału województwa mazowieckiego dla systemu kolejowego zależą od proporcji podziału pomiędzy regionem stołecznym a otaczającym je Mazowszem. 

Czytaj więcej http://www.rynekinfrastruktury.pl/


Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5