Partnerzy serwisu:
Biznes

Majcherek: Możemy zacząć spokojnie realizować strategię rozwoju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-04-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 30 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Majcherek: Możemy zacząć spokojnie realizować strategię rozwoju
Niedawno Sigma Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:\"\"; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:\"Calibri\",\"sans-serif\"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:\"Times New Roman\"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} podpisała porozumienie z wierzycielami. Dziś zarząd ZNTK Poznań ogłosił, że wypłaci 500 zł zaliczki na poczet zaległego wynagrodzenia, od 5 maja rozpocznie wypłaty reszty. Czy to oznacza stabilizację w spółce?  Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:\"\"; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:\"Calibri\",\"sans-serif\"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:\"Times New Roman\"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} – Podjęliśmy się trudnego zadania restrukturyzacji, które zostało przerwane przez próbę przejęcia kontroli nad firmą w 2008 r. Warto o tym pamiętać, kiedy oceniamy dziś jej sytuację – mówi w rozmowie z "RK" Zbigniew Majcherek, prezes Sigmy. 

Jakie są szczegóły porozumienia miedzy Sigmą a firmą Electus oraz pozostałymi wierzycielami spółki?
W efekcie porozumienia cofnięte zostały wszystkie roszczenia wobec Sigmy i ZNTK SA oraz wycofane wnioski o upadłość tych spółek.

Jaki cel ma powołanie do zarządu ZNTK Nieruchomości prezesa ZNTK Poznań?
Do niedawna w spółce ZNTK Nieruchomości nie było w ogóle zarządu, był kurator ustanowiony przez sąd. W zawartym porozumieniu uregulowaliśmy także tę sprawę, dzięki czemu został powołany nowy zarząd tej spółki. Jest oczywiste, że ZNTK SA, który ma 53% udziałów w spółce ZNTK Nieruchomości i ją kontroluje powinien mieć swojego przedstawiciela. Został nim prezes ZNTK SA Jarosław Dudziak.

Na czym ma polegać stabilizacja w ZNTK Poznań?
W ostatnich dwóch latach prowadziliśmy wiele spraw sądowych, co zabierało czas i energię. Dopiero w listopadzie 2009 r. sąd potwierdził, że prezesem ZNTK SA jest Jarosław Dudziak. To uniemożliwiało nam normalne funkcjonowanie w roku 2008 i prawie całym 2009. Dziś możemy zacząć spokojnie realizować strategię rozwoju zakładu i walczyć o nowe kontrakty. Chcemy rozwijać współpracę z samorządem. ZNTK SA jest optymalnym partnerem dla powstających Kolei Wielkopolskich. Nie o wszystkich naszych potencjalnych planach mogę dziś powiedzieć, ale chcemy rozwijać się na rynku usług kolejowych.

Czy porozumienie oznacza definitywny koniec strajków w ZNTK Poznań? Czy pracownicy dostaną zaległe wypłaty?
Konflikty i procesy, o których mówiłem w oczywisty sposób utrudniały funkcjonowanie zakładu. W tym także przepływy gotówkowe. To problemy, które odziedziczyliśmy po poprzednim zarządzie (Gumny, Nizielski). Potrzebujemy jeszcze trochę czasu aby wyjść na prostą, posprzątać to co nam zostawili, ale mogę zapewnić, że pracownicy otrzymają wynagrodzenie w najbliższych dniach. Sigma jest obecna w ZNTK od ponad 5 lat. Zakład kupowaliśmy z kilkudziesięciomilionowym długiem. Podjęliśmy się trudnego zadania restrukturyzacji, które zostało przerwane przez próbę przejęcia kontroli nad firmą w 2008 r. Warto o tym pamiętać, kiedy oceniamy dziś jego sytuację.

Porozumienie nie kończy kłopotów ZNTK Poznań. Co ze sprawą Kolmexu?
Sprawy Kolmexu nie byłoby w ogóle, gdyby nie fakt, że poprzedni zarząd (Gumny, Nizielski), działając na szkodę firmy wycofał z sądu odpowiedź na pozew Kolmexu. W efekcie tego zapadł wyrok zaoczny, niekorzystny dla ZNTK SA wyrok sądu i nastąpiła egzekucja komornicza. To jeden z powodów opóźnień w wypłacie wynagrodzeń. Niedawno jednak Sąd Apelacyjny wydał wyrok korzystny dla ZNTK - zawiesił klauzulę wykonalności i zablokował egzekucję. Sąd stwierdził również, że Kolmex nieuprawdopodobnił swojego roszczenia pod adresem ZNTK. W tej sprawie jestem optymistą, sądzę, że w najbliższych tygodniach zostanie ona rozstrzygnięta i zapadnie wyrok korzystny dla ZNTK.

Ostatnio Skoda Polska poinformowała, że szuka partnera do przetargu na wagony dla metra warszawskiego. Czy ZNTK Poznań byłoby zainteresowane taką współpracą?
Nie mamy doświadczeń w produkcji wagonów. W tej sprawie więc lepszym partnerem dla Skody będzie pewnie Fabryka Pojazdów Szynowych. Natomiast chętnie złożymy ofertę na wózki, w których jesteśmy specjalistami. Nasze kompetencje ciągle rosną, dotyczą przede wszystkim lokomotyw i autobusów szynowych. Usługi w tych obszarach będziemy rozwijać.

Jak wygląda proces modernizacji ezetów DH-1 i DH-2? Czy są odbiorcy na te pojazdy, czy może podpisano już jakieś kontrakty w tej sprawie?
Przebiega zgodnie z planem. Zakończyliśmy modernizację 5 pojazdów 2-członowych i jeden 1-członowy. Zakończyliśmy proces homologacji pojazdów na polski rynek, posiadamy świadectwo typu pojazdu. Kontrakt będziemy realizować do końca roku.

Jakie są założenia projektu New City Poznań? Kto miałby być inwestorem?
Chcemy wrócić do rozmów z miastem i koleją. Tereny, które należą do ZNTK zostały w 2007 r. przekształcone jako tereny centrotwórcze. Wspólnie więc z miastem i PKP chcemy rozmawiać o zagospodarowaniu całego obszaru obejmującego także wolne tory. Te tereny mają ogromny, unikatowy wręcz potencjał. Mamy już koncepcję urbanistyczną. Rozmawiamy z najlepszymi architektami w sprawie koncepcji architektonicznej, która posłuży do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sigma Tabor kupiła 46 szt

Biznes

Sigma Tabor kupiła 46 szt

Railway Gazette/RK, 23 czerwca 2009 23 czerwca 2009

Sprostowanie Sigmy Tabor

Warte uwagi

Sprostowanie Sigmy Tabor

Sigma Tabor, 25 czerwca 2009 25 czerwca 2009

Majątek ZNTK Poznań na sprzedaż

Biznes

Majątek ZNTK Poznań na sprzedaż

Głos Wielkopolski, 5 marca 2011 07 marca 2011

Wielkopolskie szynobusy najbardziej awaryjne w Europie

Pasażer

Wielkopolskie szynobusy najbardziej awaryjne w Europie

Gazeta Wyborcza, 23 maja 2011 23 maja 2011

VT614 wkońcu naŚląskich torach?

Tabor i technika

VT614 wkońcu naŚląskich torach?

jm, Rynek Kolejowy 22 marca 2013

Pociąg VT 614 dla Kolei Śląskich

Fotorelacje

Pociąg VT 614 dla Kolei Śląskich

Rynek Kolejowy 16 kwietnia 2013

Zobacz również:

Sigma Tabor kupiła 46 szt

Biznes

Sigma Tabor kupiła 46 szt

Railway Gazette/RK, 23 czerwca 2009 23 czerwca 2009

Sprostowanie Sigmy Tabor

Warte uwagi

Sprostowanie Sigmy Tabor

Sigma Tabor, 25 czerwca 2009 25 czerwca 2009

Majątek ZNTK Poznań na sprzedaż

Biznes

Majątek ZNTK Poznań na sprzedaż

Głos Wielkopolski, 5 marca 2011 07 marca 2011

Wielkopolskie szynobusy najbardziej awaryjne w Europie

Pasażer

Wielkopolskie szynobusy najbardziej awaryjne w Europie

Gazeta Wyborcza, 23 maja 2011 23 maja 2011

VT614 wkońcu naŚląskich torach?

Tabor i technika

VT614 wkońcu naŚląskich torach?

jm, Rynek Kolejowy 22 marca 2013

Pociąg VT 614 dla Kolei Śląskich

Fotorelacje

Pociąg VT 614 dla Kolei Śląskich

Rynek Kolejowy 16 kwietnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5