PKP Intercity wybrało ofertę konsorcjum Mag-Train i Pozbud na modernizację 14 wagonów osobowych typu 111Alux/112Alux. Spółka działające w Chrzanowie jest coraz aktywniejsza na krajowym rynku napraw i modernizacji.
Jak pisaliśmy wcześniej – przetarg podzielono na dwie części. W pierwszej znalazła się modernizacja pięciu wagonów 2 klasy 111A Lux z późniejszym przeglądem P3, w drugiej modernizacja dziewięciu wagonów 112A Lux (klasa 1), również z pracami P3. Wagony te dość znacznie różnią się od pierwowzoru, czyli pojazdów 111A. Posiadają m.in. ciche wózki, w toaletach zlikwidowano obieg otwarty, jest nawiewowa wentylacja i ogrzewanie, wygodniejsze fotele. Ich cechą charakterystyczną (którą zapewne utracą po remoncie) jest seledynowy kolor wnętrza.
Jak pisaliśmy już wcześniej, w przetargu wpłynęły dwie oferty: od wspomnianego Mag-Train i Pozbud oraz od ZNTK Mińsk Mazowiecki. Po ich ocenie (kryteria to: okres gwarancji i rękojmi – 10%, termin wykonania modernizacji – 5%, termin wykonania naprawy pierwszego wagonu – 5% i cena – 80%) PKP Intercity wskazało na ofertę Mag-Train jako najkorzystniejszą w obu częściach. Oferta Mag-Train była nieco tańsza od mińskiej. Teraz PKP Intercity powinno podpisać kontrakt z Mag-Trainem, który siedzibę ma w Piasecznie a prace wykonuje w Chrzanowie.
Mag-Train jest też bliski podpisania umowy z PKP Intercity na modernizację 90 wagonów 111A i 141A z wymianą wózków na nowe.
Piszemy o tym tutaj. Mag-Train walczy także o
kontrakt na modernizację wagonów Z1.